Lambik - Reisverslag uit Santa Elena, Ecuador van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Lambik - Reisverslag uit Santa Elena, Ecuador van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Lambik

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

09 Mei 2014 | Ecuador, Santa Elena

Vrijdag 9 mei 2014

Adres:
Camping Despeñaperros
Calle Infanta Elena s/N
23213 Santa Elena - Jaen

Lambik.

Vanmorgen om een uurtje of acht opgestaan en ontbeten. Door de stad weer terug naar het busstation. Om half elf vertrokken. Onderweg zagen we,wat we op de kaart al ontwaard hadden: de voorlopers van de grote bergjongens. Geen weg te bekennen, alleen bergkammen.
Om kwart over elf aangekomen in Santa Elena. Op zoek naar de camping. Was geen probleem. Van de campingbaas kregen we een strook aangewezen om onze tent op te zetten. Aldus geschiedde. We blijven hier twee dagen.
Even het dorp ingelopen om bij de plaatselijke kruidenier een 'pan' te scoren. Bij de 'mini-mercado' alvast wezen kijken wat we voor vanavond nodig hebben. Om nu al spullen mee te nemen is veel te warm. Na de siësta, die van twee tot zes uur duurt, gaan we inkopen doen.
Vanmiddag ook even gesiëstaad. Bij een erg
plaatselijke hoeveelheid druppels op onze binnentent, hebben direct de buitentent er overheen getrokken. En: jawel, toen was het droog!!
Na ons dutje de planning voor morgen doorgenomen. We gaan morgen in een beschermd natuurreservaat 'Parque Naturalis De Despeñaperros ' een stuk van een Romeinse weg lopen: de ' Calzada Romana'.
Om zes uur wat inkopen gedaan. De terugweg spreekt een oud vrouwtje ons aan. Of we Engelsen waren. Nee, Nederlanders. Deutsch sprechen. Jawohl. Ze woonde al dertig jaar in Spanje. Was nu weduwe. Had een dochter in Stuttgart wonen. Geen 'ninja's (= kleinkinderen). Verstond nog een beetje Duits. Had behoefte aan een gesprek. Heel aandoenlijk.
Op de camping hebben we van Spaanse buren, die een soort vaste staanplaats (dwz. caravan met verschillende tentaanhangsels, een tafel en twee stoelen geleend. We kunnen nu op een fatsoenlijke manier eten. Fred maakt witte bonen met wat toevoegingen eetbaar.
Ondertussen gaat het waaien en verschijnt er stof tussen tenten en bomen. Fred corrigeert: het is stuifmeel en wolken(!!). En dat op achthonderd meter. Het ziet er allemaal een beetje dreigend uit. Misschien krijgen we vannacht nog regen en/of onweer.
Ik zie op mijn weerstation, dat het weer in Velp voor het weekend en maandag zwaar petttt is!
Fred heeft met zijn Nokia en mijn I-pad een soort haat-liefde verhouding. Hij gaat uit van de gedachte, dat een apparaat precies doet wat hij denkt, dat die moet doen. En zoiets is natuurlijk keer op keer tot mislukken gedoemd. Heel vermakelijk!
We hebben onderweg serieuze gesprekken, maar ook ontzettend veel lol.
Tijdens onze maaltijd zijn we getuige van een Belg, die met zijn camper, met daar achter een aanhanger met een squad(??!!) Hij ziet er uit als Lambik met een stompje sigaar in zijn hoofd, kalend, welvaartsbuik en een bloemetjes short. Met als de rest van de vele campers (geen kampers) zijn ze constant bezig met opruimen, schoonmaken en ordenen. Dit lijkt me een zinloze bezigheid als je op vakantie bent. Maar ja, wie ben ik?
We drinken nog een sapje en als we dat op hebben gaan we slapen.
Goede nacht vanaf de camping.
Fred en Gerrit.

• 10 Mei 2014 - 04:58

Jennifer Hartlief :

• 10 Mei 2014 - 04:58

Jennifer Hartlief :

• 10 Mei 2014 - 11:29

Jetty:

Ha die wandelaars/bussers,
    Heel verstandig dat jullie langzamerhand alleen de leuke stukken reserveren voor het lopen en voor de rest het openbaar vervoer steunen! Dan is het toch meer vakantie lijkt mij. Ik ben heel benieuwd naar de foto's van Fred. Ook leuk om eens van een ander te lezen over de eigenaardigheden van je echtgenoot. Ik kan het alleen maar beamen.
    Heel veel plezier gewenst met jullie volgende wandeling en natuurlijk het ontspannen Spaanse leven.
    Jetty (vanuit een inderdaad nogal herfstig Nederland)