achtste dag: warm en veel klimmen - Reisverslag uit Valdepeñas, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu achtste dag: warm en veel klimmen - Reisverslag uit Valdepeñas, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

achtste dag: warm en veel klimmen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

08 Mei 2014 | Spanje, Valdepeñas

Donderdag 8 mei 2014.

Adres:
Hostal Valdepeñas
Avda. Gregorio Prieto 53
13300 Valdepeñas (C.Real)
España

Achtste dag: warm en veel klimmen.

In een van de vorige epistels heb ik al vermeld, dat deze tocht anders is dan de Camino Francés. Deze is van begin tot het eind in Spanje uitgestippeld. Alhoewel: in Frankrijk is het wel zoeken geblazen.
Wij stippelen onze tocht zelf uit. Onze verwachting was dat je van Madrid lekker door kon lopen naar Granade. Niets is minder waar.
Ook de temperaturen zijn voor Spaanse begrippen veel te warm. Elke dag boven de dertig graden.
Neem de tocht van vandaag. Na de normale plichtplegingen gingen we om acht uur op pad. Een tocht van ongeveer een kilometer of zeventien. Op mijn gps hadden we een pad gevonden. Makkie. Eerste stuk redelijk vlak. Daarna een en al klimmen. Met een kilo of zeventien op je rug is dat toch pittig.
Na ongeveer drieënhalfuur waren we in Moral de Caltrava. En van daar uit liep er behalve een drukke N-weg, geen enkel ander pad naar Valdepeñas. Dus hebben we de bus genomen. En zitten nu in bovengenoemd hostel. Broeden er plannen uit voor de komende dagen. Morgen lopend onze weg vervolgen, ziet er gezien het wegen of beter paden-aanbod niet goed uit.
We verplaatsen ons per bus een stukje zuidwaarts, omdat er geen wegen zijn om veilig te wandelen.
Kees, wat leuk dat jij je familie ook geïnfecteerd hebt met het wandelvirus!! Geweldig.
Vanavond weer genoten van het Spaanse buitenleven. Je zou het ook zo willen verplaatsen naar Nederland. Maar een blik op de weerkaart van Nederland doet mij vermoeden dat het daar kl.... is.
Na een geweldige dag, trusten vanuit het warme zuiden.
Fred en Gerrit.

• 09 Mei 2014 - 01:55

Jennifer Hartlief :

Wat bijzonder toch dat je dit doet! Wat een ervaring! Geniet ervan! Groetjes Jennifer

• 09 Mei 2014 - 12:18

9 Mei 2014 - 12.05 Jook Uut Nimwegen:

Hallo mannen, weer een nieuwe dag met mooi, lekker warm weer (te warm begrijp ik). Maar ja, je kunt niet alles hebben. Met een dag rust achter de rug moet het weer lukken. Lekker buiten zitten s,avonds met Spaanse fam. Oud, jong, groot, klein, dik, dun enz. Er zullen vast wel hang-jongeren/ouderen tussen zitten. Heb je daar ook last van zoals hier ? Het is wel fijn dat je af en toe de bus kunt nemen, dat schiet tenminste lekker op. Jij/jullie slapen nog steeds in de binnentent ? Dat is toch wel apart. Hoe lang moeten jullie nog voor je op de plaats van bestemming bent ? OK , wens jullie weer een goeie tocht en morgen komt er weer een dag. Veel loopplezier en bus ze af en toe. Gr. uit jullie koude kikkerland. Schone zus Jook.

• 09 Mei 2014 - 12:41

Kees En Jeanne Been:

Goede middag heren, mannen der wandeltochten, volgens mij lopen jullie nu in een wel zeer bekende wijnstreek van Spanje, is het ook te zien/ waar te nemen.?????? Ben toch ook wel heel erg benieuwd naar de foto's, jammer dat dat niet lukt, maar door jou uitvoerige verslaggeving zien we de beelden voor ons. Op de kaart te zien staat jullie nog een aardige klim te wachten, toch wel handig om de N wegen te pakken/ lopen (mits het niet te gevaarlijk is) kun je zo de bus op. Groet van ons en tot een volgend verslag.