zevende dag: rust - Reisverslag uit Almagro, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu zevende dag: rust - Reisverslag uit Almagro, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

zevende dag: rust

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

07 Mei 2014 | Spanje, Almagro

Woensdag 7 mei 2014.

Adres:
Camping Los Anerales
13270 Almagro
Spanje

Zevende dag: rust

Hedenmorgen om half negen de luxaflex geopend. Nadat het tot mijn brein was doorgedrongen waar ik mij bevond, besloot ik om heerlijk te gaan douchen. Het sanitair gebeuren is hier perfect voor elkaar. Alleen het wassen der kleding (mijn hobby) is lastig omdat er geen stoppen in de wasbakken zitten. En hier ontbreekt ook het warme water. Elke oprechte Sorbo-fan weet, dat deze job dan niet te doen is. Dus nu weer de oude Camino-truc: de beproefde combinatie: douchen en wassen.
Vervolgens de was neervlijen op wat struiken en de elementen zon en wind hun werk laten doen oftewel alles laten drogen.
De tent hebben we zo opgezet dat ie zo min mogelijk in de zon staat en anders kunnen we hem zo verplaatsen. Alleen de binnentent opzetten is voldoende; haringen overbodig.
Op de camping hebben we een stokbrood gekocht en een vers kopje opgietkoffie gedronken.
Daarna zijn we naar het dorp gelopen. Zonder rugzak lijkt het alsof je vliegt! Het centrum van Almagro is de moeite waard om te bezichtigen. Veel schoolgroepen waren er om de oude gebouwen te bezichtigen.
We hebben wat gedronken op het plein en daarna inkopen gedaan voor het avondeten de etappe voor morgen.
De camping ligt aan de goede kant van het stadje, zodat we morgen direct de goede kant op kunnen lopen.
Vanavond nog even terug geweest naar het dorp. Op het plein ontmoeten na de siësta in Spanje de mensen elkaar. Ouderen, kleine kinderen, opgeschoten jeugd en anderen die elkaar willen ontmoeten.
Op de terugweg heeft met zijn super Nokia vele foto's gemaakt van de 15.000 die hij ermee kan maken. Als ie in het bejaardentehuis zit gaat hij ze inplakken.
We gaan lekker op tijd slapen. Morgen vroeg weer op.
Welterusten vanuit Spanje.
Fred en Gerrit.

• 08 Mei 2014 - 08:31

Mirjam:

Goedemorgen mannen, al op pad?
    Wij zitten nu in Chalons en Champagne .
    Morgen gaan we verder.ik
    Ik zie Sjek dat het wassen goed gaat,
    Misschien thuis ook eens proberen?
    Verder alles goed met jullie zo te lezen.
    En Fred, gaat het nog steeds goed met hem?
    Wat hebben jullie geluk met het weer,fijn hoor.
    Hier in Fr. Is het pet.
    Fred en Sjek , veel loopplezier en een dikke knuffel.

• 08 Mei 2014 - 13:02

Dinie Gerritsen:

Hallo Genieters....
    Een groet vanuit Velp.......waar het "zunneke" ver te zoeken is......leuk om jullie
    belevenissen te lezen......

Groetjes, Dinie.

• 08 Mei 2014 - 13:46

Kees En Jeanne Been:

Ik lees dat jullie ook heel goed de rust pakken, goed zo mannen, en voor Gerrit, er zijn 3 Fam. Leden van Kees die momenteel de Camino lopen, een is er gestart in Porto dat is een zus van Kees zij is alleen ( nou ja alleen met honderd andere die hem lopen) en een broer met zoon die zijn gestart ergens in midden Frankrijk. Maken het allemaal goed, wat een koorts hé. Wij zijn. Trots op hen maar ook op jullie tot het volgend schrijven maar weer, succes. Groet van ons.