de eerste etappe: Parla- Ellescas - Reisverslag uit Illescas, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu de eerste etappe: Parla- Ellescas - Reisverslag uit Illescas, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

de eerste etappe: Parla- Ellescas

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

30 April 2014 | Spanje, Illescas

Woensdag 30 april 2014

Adres:
Pension Los Arcos
Ronda Arco de Ugena 41
EIlescas

De eerste etappe: Parla-Ellescas

Gisteravond naar de spannende thriller Bayern-Real gekeken. De Spanjaarden in de kantine genoten met volle teugen. Zo voelt het nu als je met vier-nul langs de klungels krijgt.
We hebben de wedstrijd niet helemaal afgekeken. Om half elf lagen we in onze slaapzakken. Het is wel een groot verschil: boxspring of luchtbed. Toch redelijk goed geslapen.
Om acht uur opgestaan. Daarna de tent afgebroken en de spullen in de rugzak gestopt. Daarna met de bus naar het centrum van Getafe gereden. In de bus kwam Fred er achter dat hij een tasje (met daarin zijn telefoon) op het tafeltje bij de receptie had laten liggen. Met de taxi heeft hij die weer opgehaald.
Met de trein zijn we naar het eind van het stedelijk Madrileens gebied gegaan: Parla.
Vandaar 'de lanen op, de paden in'. Temperatuur: een graadje of 25.
In een panaderia (bakkerij) - annex bar wat gedronken en toen verder. Met de kaart en de i-phone kom je een heel eind. Namelijk in Ellescas.
In een bar wat biertjes gedronken en wat tapas. Een gebruik dat we in Nederland niet kennen. In Zuid-Spanje wel: bij elk rondje bier wordt iets lekker hartigs geserveerd. Dit is (dat klinkt Nederlanders als muziek in de oren): gratis .
We zijn ondertussen nog steeds op zoek naar gasbusjes, die onder onze brander passen. Toe nu toe vruchteloos. Zal wel Toledo worden.
Vandaag ongeveer een 15 km gelopen. Fred gaat zeer zorgvuldig om met z'n rug. We bouwen het geheel rustig op.
Als je deze tocht vergelijkt met de Camino (mag niet, maar ik doe het toch), dan is het de rust. Wij zijn de enige twee die deze tocht lopen!! Geweldig toch!
Tijdens onze speurtocht door het stadje kwamen we terecht op een pleintje waar de jeugd aan het spelen was. Papa's, mama's, opa's en oma's op bankje langs de kant. Ik heb het op het Burgemeester Brandplein nog nooit gezien.
De wedstrijd van vanavond: Chelsea - Atletico Madrid (3-1) een geweldig spektakel. Wederom gingen onze Moorse broeders weer helemaal uit hun dak. Leuke finale gaat dat worden.
Zoals de goede lezer heeft kunnen opmerken, slapen we in een hostel. Lekker douchen en verzorging van lichaam en geest.
Morgen gaan we weer een stukje zuidwaarts.
Lekker slapen vanaf het Iberisch Schiereiland.
Gerrit en Fred.

• 01 Mei 2014 - 07:25

Kees En Jeanne Been:

Hallo Fred en Gerrit,
    Dat is weer een heerlijk verhaal, het gaat jullie goed!!!! De inwendige mens krijgt zo zijn heerlijk heden wel binnen hahaha nog veel wandel plezier en tot het volgend bericht.
    Groet van ons.

• 01 Mei 2014 - 08:00

Hein:

Beste Gerrit en Fred,

Leuk verslag. Een goed begin is het halve werk. Typisch Fred die wat vergeet. Het verschil met Nederland is dat als je teruggaat je tasje er nog wel ligt.

• 01 Mei 2014 - 08:33

Pieter En Trudy Bollen:

Hallo Gerrit en Fred,
    Voor jullie is de kop eraf. Geniet van alle grote en kleine dingen, die jullie weer tegenkomen en verwelkom het onverwachte.
    Morgen vroeg mogen wij van start gaan. Weer het onbekende tegemoet, heerlijk!
    Animo en vaia con Dios, Pieter en Trudy

• 01 Mei 2014 - 11:08

Joke...................... Uit Nijmegen:

Goeiemorgen, Jaja Gerrit daar ben ik weer en zal proberen je een maand lastig te vallen. Wat ik zo lees in je verhaal is dit wel een luxere wandeling dan de vorige 4 maanden ? Maar ook dat zal z,n charmes hebben. Ook al omdat jullie de enige twee zijn die deze wandeling maken en naturrlijk een hele andere omgeving. Je hebt van Madrid zeker nog niet veel gezien. Wij waren daar in de vorige eeuw 1963 voor 3 weken , een prachtige stad. Je slaapt lekker in een tentje of evt. een hotel ?? Veel heb ik nog niet te vertellen maar ben blij dat ik weer je verhalen kan volgen. Wens je/jullie een hele fijne en goeie wandel/voettocht met natuurlijk heel mooi weer en veel plezier. Veel groeten uit je kikkerland en succes. Adios uit Nijmegen. J O K E

• 02 Mei 2014 - 13:32

Annemieke:

Hoi Gerrit.

Ik wens jullie beide een fijne, gezellige inspirerende tocht en geniet van alles wat je onderweg tegen komt.
    Ik zal jullie verhalen met veel plezier lezen.

Groeten Annemieke Goossens van Roest (Buurmeisje vanuit de kerkallee)