Napoleon en hoogte. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Napoleon en hoogte. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Napoleon en hoogte.

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

17 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Maandag 16 juli 2012 / Villafranca del Bierzo _ O'Cebreiro

Adres:
Albergue O'Cebreiro

Na de gebruikelijke plichtplegingen zijn we met mooi weer gestart. We konden kiezen uit drie routes. We hebben de 'makkelijkste' gekozen. Een stuk langs de N-VI weg. Het laatste stuk was pittig klimmen: van 600 naar1300 meter over een afstand van 17 km. Dit allemaal over lange, rotsige paden. Geconcentreerd lopen is een absolute voorwaarde om geen blessures op te lopen. Onder een stralende zon was dat best "effe doorstappen". Maar de uitzichten waren schitterend.
Vandaag zijn we de laatste provincie van de Camino binnengewandeld: Galicië.
Het weer is hier door de bergen erg onvoorspelbaar. Afwachten dus.
We zitten nu in een albergue op dertienhonderd meter hoogte. Het uitzicht is hier zoiets als het gevoel, dat Napoleon gehad moet hebben gehad, toen hij na zijn veroveringen op de hoogste bergtoppen in een van zijn veroverde gebieden is gaan staan: over dit gebied ben ik keizer, wie doet mij wat?!
En misschien heeft ie met een handgebaar, wijzend op een aantal bergen, een gebied aan zijn broer Lodewijk gegeven: dat stuk is van jou! 't Is maar een fantasie.
Bij onze zoektocht naar een slaapplaats liep ik enkele auberges binnen om te informeren naar een plek en uiteraard: de prijs. Dit varieerde op deze hoogte van 35 tot 45 euro voor een slaapkamer met twee bedden. De prijs heeft waarschijnlijk met de ijle lucht en de hoogte te maken. Onze auberge kostte vijf euro, maar was snel vol. De eerstvolgende plaats om te slapen was negen kilometer verder bergopwaarts. Weinig keus dus.
Tijdens het eten kwam er nog een Deens stelletje binnen, dat we in León ontmoet hadden. Ook zij liepen veel te snel. Zij heeft nu een achillespees ontsteking. Ze waren met de bus naar de top gekomen. Hoe nu verder? Ze wisten het nog niet.
De afstand was 30 km. Nog 155 km naar Santiago.
Schokkende dingen zijn er niet gebeurd. Als ik nu thuis was geweest, had ik de startkaart van de Vierdaagse opgehaald.
Morgen gaan we naar Triacastela over een afstand van 22 km.
Op deze bergtop geen wifi.
Slaapse.

  • 17 Juli 2012 - 17:56

    Marcel:

    gerrit uit je vorige berichten heb ik op gemaakt dat je ongeveer de 4 de augustus in barcalona zult zijn .
    laat even weten of dit haalbaar is of dat het later wordt dan zorg ik/we dat ik/we ook rond die tijd in barca ben/zijn.
    kunnen we samen weer naar het noorden rijden.
    als je de juiste data hebt doorgegeven ga ik met flip overleggen.
    ps: nog bedankt voor de steen en nog veel plezier met de laatste kilometers en de feesten met en bij st jac.....

    ik hoor van je
    marcel

  • 17 Juli 2012 - 18:49

    Ans En Ton:

    hoi bikkel,

    Jongen, nog "slechts" 155 kilometertjes en dan zouden wat mij betreft de klokken in Santiago voor jou mogen gaan luiden. Man wat een vooruitzicht en wat zal dat een emotioneel moment voor jou zijn. Geheel vrijwillig heb je deze "helletocht" ondernomen, maar toch......het afzien zal er niet minder om zijn (geweest), maar veel mooier zijn natuurlijk de geweldige momenten die niemand je zal kunnen ontnemen.
    Als ik vandaag het vierdaagsejournaal bekijk en al die stoere sterke dramatische verhalen hoor, dan kan ik een glimlach niet onderdrukken en denk.....je moest eens weten, al realiseer ik me natuurlijk wel degelijk dat ook daar mensen rondlopen voor wie het echt een martelgang is en tegelijk een wereldprestatie, vanwege ziekte of andersoortige trieste omstandigheden.
    Jij hebt (nu) in elk geval veel beter weer. :-)
    Jongen, GENIET er nog even van.....voor je het weet ben je aan de meet.
    Sterkte en een hartelijke groet van Ans en een kersverse pensionado.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 301082

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: