100 - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu 100 - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

100

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

09 Juli 2012 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Maandag 9 juli juli 2012 / Bercianos del Real Camino _ Mansilla de las Mulas

Adres:
ALbergue El Jardín del Camino
Calle Camino de Santiago 1
Mansilla de las Mulas

Doet goed om jullie reacties te lezen. Geeft weer kracht. Bedankt!! Thuis zal ik mijn "Hello- volgster" via de mail beantwoorden.
Opstaan: half zes. Op weg: half zeven. Afstand: 26 km. Weer: strak blauwe hemel. Temperatuur: tegen de dertig graden. Wind: koel, westelijk.
De hele dag naast een weg gelopen richting bovenstaande plaats. Eindeloze vergezichten. Valt weinig spannends over te vertellen. De enige afwisseling is, dat er behalve graanvelden ook velden zijn waar zonnebloemen, maïs en nu ook vele plekken waar niets groeit. Niet echt opwindend.
Om de tien kilometer zijn er soms barretjes waar je wat kunt eten en drinken. Dat doen we dan ook.
In de eerste: El Burgo Ranero, stond bij onze binnenkomst de tv aan. Ik keek mijn ogen uit: een rechtstreekse uitzending van de stierenrennen in Pamplona. Compleet met studiogasten. Wat die dan gepresteerd hebben om daarvoor in aanmerking te komen, weet ik niet. Misschien is de uitnodiging in deze gebaseerd op het aantal keren, dat je door een stier op de horens genomen wordt, doorslaggevend.
Tijdens het kijken betrapte ik mijzelf erop, dat ik hoopte dat er zo'n dwaas op de horens genomen zou worden. Dat gebeurde dan ook. Een slimme stier draaide zich om en nam er een paar te grazen. Vier drijvers met stokken probeerden het dier weer de "goede"(?) kant op te laten lopen. Wat een belachelijke, diep cultureel gewortelde "aktie" van de anders zo sympathieke Spanjaarden.
Om half twee waren we op de plaats van bestemming. In de tuin wat gedronken en gekletst met een Hongaarse pelgrim Anita. Lerares Frans in Hongarije. Via het bedrijfsleven van Peugeot in Frankrijk na een reorganisatie in het onderwijs beland. Liep de Camino alleen. Chapeau!
Verder is er weinig nieuws.
Of het moet dit zijn: het is vandaag mijn honderdste wandeldag. (zie foto). We hebben om dit te vieren een bescheiden sapje gedronken.
Morgen gaan we naar de volgende mijlpaal op de Camino: León. Het is maar achttien kilometer. We gaan gewone tijd om half zeven op pad, zodat we 's middags rustig in de stad kunnen rondkijken.
Eerder schreef ik, dat de 21e juli Santiago bereikt zou worden. Dit wordt later. De reden is, dat in het laatste stuk vier etappes van boven de dertig kilometer zitten. Dit is zelfs voor ondergetekende niet zo slim om dat in één dag te lopen. We gaan wat etappes herindelen.
Eind volgende week kan ik hierover meer zeggen.
Trusten.

• 09 Juli 2012 - 19:48

Theo:

Gefeliciteerd Gerrit met het bereiken van deze mijlpaal. Je begint trouwens steeds meer op zo'n oud testamentische profeet te lijken. Niet dat ik die wel eens gezien heb, maar een mens heeft zo zijn voorstellingen in z'n hoofd. Veel sterkte verder en ik hoop dat je zo zonder blessures verder kunt lopen. Groeten uit Heerde!

• 09 Juli 2012 - 20:13

Leonie Veer:

Al 100 dagen aan het genieten en beleven! En met veel plezier je verhalen aan het lezen! Succes met alles wat nog komen gaat!
    Groeten,
    Leonie

• 09 Juli 2012 - 20:23

Henny Loeffen:

Honderd al. petje weer af!
    Het zou fantastisch zijn als je in Léon in het Hostal San Marcos zou kunnen overnachten, een machtig mooi hotel/museum (maar helaas geen pelgrimstarief denk ik).

succes met de "laatste" loodjes, groeten van Betsie en Henny.

• 09 Juli 2012 - 20:24

Ria Pouwels:

Dag Gerrit.

Gefeliciteerd met deze mijlpaal, je ziet eruit als Sean Connery, staat je goed.Veel sterkte bij de laatste etappes naar Santiago en nog veel plezier.

Groeten,

Ria Pouwels.

• 10 Juli 2012 - 07:13

Ans En Ton:

Gerrit van harte gefeliciteerd!! 100 dagen op weg! Dat is even iets anders dan de vierdaagse!
    Wij allemaal nemen ons petje voor jou af en dan bedoelen we: Ton-Ans-Marieke-Yilmaz-Zahra-Yanik-Emre-Marcelle-Patrick-Lotte-Nora-Maartje-Christiaan-Laure en Job!
    Natuurlijk 'n hele dikke pakkerd van ons en héééél véél loopplezier die laatste kilometers
    naar jouw zóó gewilde eindbestemming!!!
    Alleen in onze gedachten lopen we met je mee. Hopelijk is dat toch 'n steuntje in de rug,
    hetgeen ieder bij tijd en wijle nodig heeft!
    Gerrit toi,toi,toi!

• 10 Juli 2012 - 08:46

Ellie En Peter Van D:

Hoi Gerrit,
    we volgen je op de voet en weten nu dus dat je al 100(!) dagen wandelt.
    Proficiat!
    We wensen je de laatste etappes nog veel wandelplezier,ook dan zonder blareb en wat dies mee zij!
    een hartelijke groet, Ellie en Peter

• 10 Juli 2012 - 10:03

Ben En Gon:

Bijna niet voor te stellen dat het al weer 100 dagen geleden is dat je bent vertrokken.
    De tijd vliegt. Super te horen dat alles nog steeds goed gaat. Geniet ervan.
    Groetjes
    Ben en Gon

• 10 Juli 2012 - 13:37

Gerda En Gerard:

Gerrit,proficiat met deze mijlpaal van 100 wandeldagen. De vergelijking met de 4-daagse is al gemaakt maar toch willen wij wel graag van jou weten of zo'n dagelijkse caminodag met bepakking nu zwaarder of lichter is dan een 4-daagse etappe.
    Je gaat aardig ri . Santiago. Op Google-map volgen we jou dagelijks en zetten op papier jouw route voor de volgende dagen al uit. Ook is het leuk om af en toe jouw overnachtingsadres eens te kunnen bekijken.
    Veel succes verder met al jouw medepelgrims.
    Groeten!!

• 10 Juli 2012 - 15:18

Willemijn:

gaaf zeg dat het de 100 dag wandelen is zeg.
    de vakantie is heelerg fijn.
    binnenkort feestje van iris.
    ben net terug van een week scouting zomer kamp.
    met thema SIGEUNERS!!!!
    liefs willemijn

• 11 Juli 2012 - 21:52

Jolien Stolk:

Hallo Sjek,

Na jou prachtige wandeltocht vanaf het begin te hebben gevolgd, wordt het nu toch echt tijd om een berichtje achter te laten. Want voordat je het weet, ben je op je eindbestemming.
    Helemaal geweldig wat je doet, prachtige verhalen. Zon, regen, wind, kou, warm, hitte..... Alles kom je tegen. Ook wat betreft het type mens die je ontmoet, de diverse landschappen, de verschillende paden waar je over moet...
    Bart print elke keer al je verhalen uit, zodat pa je tocht ook kan volgen.
    Hoop dat je de laatste weken nog net zo blijft genieten als je tot nu toe gedaan hebt! Heel veel succes en plezier nog!
    Groetjes en kus vanuit Eerbeek.

• 11 Juli 2012 - 22:14

Els Lourens:

Gefeliciteerd met je 100ste wandeldag, Gerrit.
    Heel goed.
    Knap hoor!
    Succes verder.

groeten van Els

• 12 Juli 2012 - 07:16

Egbert En Hilberdien:

Hoi Gerrit,

Niet voor te stellen......al 100 dagen onderweg. En zo te zien nog heel fit !!
    Wij doen maar van "alles" ..en soms ook niks. En jij loopt maar, elke dag weer. Geweldig, we moeten vaak aan je denken. Bedankt voor de prachtige foto's en reisverslagen. Zo "lopen" we toch een beetje met je mee. Wat fijn dat je 24 juni nog even belde !! Wij waren allebei een beetje overrompeld. Prachtig hoor, je stem even te horen.
    Wij wensen je veel succes en sterkte op de laatste kilometers en hopen dat alles goed verloopt.
    Hartelijke groeten en liefs van ons beide !!

• 12 Juli 2012 - 13:05

Joke, Overloon:

Super Sjek, al honderd dagen (nu ik dit schrijf al weer 103 dagen) onderweg. Ik zie je nog vertrekken uit Velp en de overnachtingen bij ons in Overloon lijken nog zo kort geleden. Blijf genieten en fijn dat je geen "last" hebt van pijntjes. Dat loopt toch makkelijker.
    Liefs van Nard, Luc, Milou en Joke
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx