Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

05 Juli 2012 | Spanje, Burgos

Dinsdag 3 juli 2012 / San Juan de Ortega _ Burgos

Adres:
Albergue Municipal de Peregrinos de la cludad de Burgos
"Casa de los Cubos"
Calle Fernán González 28
Burgos

Weer vroeg vertrokken: zes uur. In het tweede dorp gegeten. Het eerste stuk door het bos gelopen. De temperatuur is 's morgens fris. Tot de zon zich laat zien, draag ik mijn fleece-jack.
In het tweede dorp op de route weer lekker ontbeten. De spullen die ze onderweg in de dorpen verkopen, is eerste klas van kwaliteit.
Op het hoogste punt vandaag stond een kruis met daaromheen stenen van pelgrims. Ik heb er ook eentje bijgelegd. We konden toen ook Burgos al zien liggen. Het was kwart voor negen. Ik heb al een keer verteld, dat afstand dan moeilijk is in te schatten. Het was toen nog vijftien kilometer.
We liepen een voorstad van Burgos binnen: Villafría. Het was daarna nog tien km. naar het centrum. Om half twee waren we binnen.
Naast de kathedraal ligt pelgrimscentrum. Het is in 2008 helemaal gerenoveerd.
Op het kerkplein wat gedronken met de neef van Ineke. Tot Santiago loopt Ben weer mee. Daarna wat inkopen gedaan. Vervolgens gegeten met vier nationaliteiten: Franse, Spaanse, Italiaanse en Nederlandse. Super gezellig.
Verder valt er niet zoveel te vertellen. Misschien dat ik mijn vierde bril gekocht heb. En vanaf Roncevalles heb besloten me niet meer te scheren om het ultieme pelgrimsgevoel een beetje op te roepen. Of dat lukt en of het er allemaal goed uitziet, maakt me niet zo veel uit. Ik zie wel.
In Santiago wil ik me weer laten scheren door een echte kappert.
Morgen gaan we naar Hontanas. 30 km. Ik ga weer vroeg starten: vijf uur.
Weer geen wifi.
Slaapse vanuit Burgos.

  • 05 Juli 2012 - 20:24

    Marjo:

    Hoi Gerrit,
    na de vakantie nu alle verslagen gelezen. Wat geweldig wat je allemaal meemaakt!Vanaf nu kan ik je weer alle dagen volgen. had in Frankrijk inderdaad niet steeds wifi. ik wens je nog veel wandelplezier en geniet ook dit laatste stuk van je reis.
    liefs vanuit Arnhem, Jos en Marjo

  • 06 Juli 2012 - 07:03

    Annette:

    Gerrit ik ben zeer opgelucht dat je terug op de blog aanwezig bent
    Ik maakte me wel wat zorgen over u
    Groetjes

  • 06 Juli 2012 - 08:47

    Tim:

    Op z'n Gronings; wat is et leben eilijk weerd? de camino lopen met een beerd! (klein grapje) Leuke verhalen weer pa, was me een beetje zorgen aan het maken omdat je een tijdje off the radar was. Mama zei dat ik je dan gewoon moest bellen, had ze wel een punt.

    Geniet van de laatste kilometers pa! en tot snel

    groet Tim

  • 06 Juli 2012 - 12:54

    Mirjam:

    Hai Sjek,

    Ik zit nu in Frankrijk bij rene en trudy, het weer is wel droog maar de zon is soms nog met vakantie.
    Morgen gaan we naar een brocante, verrassend toch?( en zondag ook )
    Ook gaan we nog ergens eten met muziek erbij, dus helemaal leuk.
    Wat een mooie foto`s heb je weer gemaakt.
    Die baard is er toch wel af voordat je weer terugkomt in nederland he?
    Dikke Kus van mij en de groeten van de rest. Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 301044

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: