Imca Marina - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Imca Marina - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Imca Marina

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

05 Juli 2012 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Zaterdag 30 juni 2012 / Nájera_ Santo Domingo de la Calzade

Adres:
Aubergue de Peregrinos
"Cofradia del Santo"
Calle Mayor 38
26250 - Santo Domingo de la Calzade

Bij vertek vanmorgen moest ik denken aan het liedje (geloof ik) van Imca Marina, die over deze plaats een liedje heeft gezongen.
Gisteravond hebben we gegeten op een plein naast de kathedraal. Je kunt echt merken, dat je in Zuid-Europa bent. Het leven speelt zich af op straat. We aten bij een restaurant dat, zoals zovele, een pelgrimmenu heeft. Drie gangen voor elf euro. Niet duur en een goede kwaliteit. Roger zakte nog door een stoel heen. De achterpoten waren totaal doorgeroest. Binnen no time waren er ( inclusief twee politie-agenten, die dichtbij stonden) mensen bij om te helpen. Gelukkig niks ernstigs. Als troost kregen we een drankje aangeboden.
Om zes uur vanmorgen wilde ik mijn shirt aantrekken. De avond ervoor had ik mijn was van de lijn gehaald. Volgens mij ook het shirt. Nog buiten gekeken op het droogrek. Niets. Misschien moet ik alsnog een andere kopen. Ik zie wel.
Bij de eerste rust na het vertrek om half zeven zaten we, zoals meestal in de kleine dorpjes waar we doorkomen, aan tafeltjes op straat ons ontbijt te nuttigen.
Komt er een boertje langs met een emmer op z'n rug. Roep ik: "Bon Camino!!". Hij kon er de humor wel van inzien.
Lopend door het land van de EK-finalist merk je in de kleine dorpen weinig van euforie. In de grote plaatsen hangen wat vlaggen op balkons, meer niet.
We zitten in een prachtige auberge. Als je het met een hotel zou moeten vergelijken: vijf sterren.
Mijn Spaanse vriend Paco (die eigenaar is van een traval- agency in Thailand) zit in het eerste het beste klooster bij binnenkomst in S.D. Hij leidde mij er rond. Een halve ster is nog te veel. Hij moest vijf euro betalen. Ik vrijwillige bijdrage.
Als troost hebben we samen een pilsje gedronken.
Ik wil al een hele tijd kaarten sturen. Maar waar vind je in Spanje postzegels? Waar je de kaarten koopt, hebben verkopen ze die dingen niet??!
Ik blijf zoeken.
Vanmiddag was ik getuige van een Spaanse bruiloft. Althans na de kerkelijke inzegening. De auto van de bruid en bruidegom wordt helemaal in cellofaan papier gewikkeld. Op het kerkplein tussen de tussen de huizen staken ze een paar keer een nitraatbom af. Tenslotte een soort Chinees vuurwerk. In Nederland zie ik zoiets nog niet gebeuren.
Morgen ga ik richting Belorado. 22 km. 't Wordt steeds leuker.
Goede nachtrust vanuit Spanje.

  • 05 Juli 2012 - 21:08

    Joke (bijna 4daagse):

    Hoi Gerrit, Leuk je vanmiddag even gesproken te hebben. Je klonk zo vrolijk en opgewekt, leuk om te horen. Ja, je gaat nu richting het eindpunt en dat zal toch wel een vreemde gewaarwording zijn maar ja, aan alles komt toch echt een einde. Je vertelde dat de Spaanse be-volking zo gezellig is en dat de Fransen dat niet zijn. Ja, elk land is anders dus dat moet je maar voor lief nemen.Loop je nu al alleen of komt dat nog ? Het zal wel vreemd zijn om dan s,morgens in je eentje te vertrekken en onderweg niet op iemand te hoeven wachten. Het is natuurlijk voor jou een belofte die je jezelf hebt opgelegd en die ook wil volbrengen.
    Deze week dacht ik nadat er maar geen verhaaltje kwam nou Gerrit heeft er genoeg van, de rest van de dagen schrijf ik niet meer en kijk daar was je weer.
    Wat zul jij ook daar weer genieten van de mooie omgeving en gezelligheid. De warmte zul je in-middels wel een gewend zijn, want elke dag kun je er van lusten. Het is hier deze week ook niet
    al te fris gisteren en vandaag was het goed raak maar vanavond een heerlijk gestaag regentje en een beetje onweer. Je zit nu in Santo Domingo d.l.C. Jevrin zit sinds maandag ook in Santo Domingo maar dan aan de andere kant .
    De voorbereidingen voor de 4-d. zijn in volle gang. Misschien willen je medepelgrimgangers volgend jaar wel met jou de 4-daagse lopen (hahaha) Het is dit jaar wel een toestand met diverse omleidingen in en om de stad. Daar heb jij dit jaar gelukkig geen last van.
    Zo Gerrit, ik heb weer het een en ander uit mijn duim gezogen en ga er een dikke DOT achter zetten. Ik wens je morgenochtend weer een hele fijne tocht in je UPPIE. Geniet ervan en over 15 DAGEN is het 21 JULI !!! Groeten JOKE en PEDRO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 301052

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: