De hele dag regen - Reisverslag uit Fontet, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu De hele dag regen - Reisverslag uit Fontet, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

De hele dag regen

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

10 Juni 2012 | Frankrijk, Fontet

Zondag 10 juni 2012 / Saint-Ferme_ La Réole

Adres:
Mon. Michel Prevost
Rue de l'Eglise 22
33190 - Fontet

Sinds gisteren lopen we in een nieuwe streek: de Gironde.
Het oude vrouwtje van gisteren had gelijk. Het heeft de afgelopen nacht en vandaag de hele dag geregend.
Het echtpaar dat de gîte bestierde, was heel lief. Dat klinkt misschien raar uit mijn pen, maar hoe hij b.v. met de credential omging: heel omzichtig en de stempel werd met aandacht gezet. Het bereiden van de maaltijd was een feest om gade te slaan. Het werd met liefde klaargemaakt en geserveerd. En zo smaakte het ook!!
Ben ging met de auto weer naar huis en komt op de Camino in Spanje terug om weer mee te lopen. We werden door het echtpaar op de foto gezet en uitgezwaaid.
Als je in de regen loopt, heb je niet zoveel aandacht voor de omgeving. En we hebben ook geen enkele Fransoos gezien. Het meeste tijd liepen we op de weg, gelukkig. Het laatste stuk was een beetje drassig en Roger ging onderuit.
De eerste rust was in een schuur bij een boerderij. Omdat we de boer zagen bij aankomst, vroegen we of het goed was dat we zijn schuur gebruikten. Geen probleem. We dachten, dat ie misschien nog met koffie kwam. IJdele hoop.
Het tweede gedeelte hebben lekker doorgelopen en waren om ongeveer half twee bij de kerk in La Réole. Er waren weer verkiezingen: voor het Franse parlement, dus het gemeentehuis was open. Wij met de rugzakken naar binnen en om een stempel van de stad gevraagd en gekregen.
Roger moest de eigenaar van gîte bellen om ons bij de kerk op te halen. Ondertussen waren we de kerk even ingelopen. Er was een beroemd koor (hoorden we later) aan repeteren. Klonk prachtig o.a. door de geweldige akoestiek.
Na afloop hebben geapplaudisseerd. Werd erg op prijs gesteld.
We zitten nu in Fontet. We hebben ieder een eigen kamer. Heel luxe.
Vanavond geweldig gegeten à la France: acht uur beginnen en om tien klaar.
Onze gastheer had in Madagascar gewerkt. Zijn vrouw is lerares op de een Franse middelbare school. Zo langzamerhand begin je de Franse taal een beetje te verstaan en zelfs te spreken.
Op dit ogenblik zitten nog 250 km van de Spaanse grens.
Geen Wi..Trusten.

• 11 Juni 2012 - 07:54

Gon & Ben:

Wat is dit afkikken niet iedere dag een berichtje van je lezen. Maar ja dat is het "moderne"Frankrijk.
    Het is natuurlijk ook vele malen groter dan ons kikkerlandje.
    Het is inderdaad zo als je al vermoedde, veel kritiek op trainer en voetballers. We hopen dat het woensdag beter afloopt. En we hebben iedere avond nog het kommentaar van Derksen en vd Gijp, dat is wel smullen hoor. We hopen op beter weer voor jullie en iets meer wi-fi.

liefs Gonneke

• 11 Juni 2012 - 07:55

Ab Booij:

Nog 2,5 kaart van mijn Michelin en je bent eraf. Dan moet ik zien hoe ik jullie route verder op een kaart kan volgen. Prachtig jouw reisverslagen, telkens weer. Ik lees ze met erg veel plezier.
    Volgens de kaart gaan jullie straks (overmorgen?) een heeeel groot bos door. De Veluwe lijkt er niets bij...
    Ik lees het wel.
    Succes en blijf ervan genieten.

groet,
    Ab

• 11 Juni 2012 - 19:51

Peter Van Drunen:

hoi Gerrit,
    wij volgen je zowat elke dag en lezen met veel interesse je reisverslag.
    Je bent al een heel eind gevorderd en vrij dicht bij de Frans-Spaanse grens.
    Van Mirjam hoorden we dat je met volle teugen geniet, helaas volgens het laatste bericht met veel regen. Maar... Na regen komt zonneschijn.
    Ik hoop dat dit berichtje bij je aankomt. Veel succes verder en geniet!!
    Groet, Ellie en Peter

• 11 Juni 2012 - 20:24

Theo:

De hele dag regen ! Echt Hollands weer !
    Het is heel erg knap, dat je al zo ver bent. Bijna in Spanje !
    Een jaar na je operatie zoveel kilometer lopen, dat zullen niet veel mensen je na doen.
    Het is trouwens goed dat je de wedstrijd afgelopen zaterdag niet gezien hebt.
    Probeer woensdag wel te kijken, want dat is de belangrijkste wedstrijd van het toernooi !!!
    We mogen alles verliezen, behalve woensdag !!!

Sjek, veel succes verder en blijf ervan genieten !

Je zwagertje... Theo.

En de groeten van de rest uut Westerveurt.