De hele dag in het bos - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu De hele dag in het bos - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

De hele dag in het bos

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

04 Juni 2012 | Frankrijk, Périgueux

Maandag 4 juni 2012 / Sorges_ Périgueux

Adres:
Etap Hôtel
Rue Wilson 33
24000 - Périgueux

Na het opstaan etc. etc.
Vertrokken om negen uur. Zonnig. Temperatuur een graadje of vijfentwintig.
Na tien minuten lopen klopte de beschrijving en dus ook de route op de kaart van geen kant meer.
Op een van de vorige etappes hebben we dat ook al meegemaakt. Omdat er soms veel over D-wegen moet worden gelopen, (ze zijn niet erg druk, maar het is wel asfalt en dat betekent dat de voeten erg snel opwarmen. Dat is niet erg comfortabel) is men bezig om nieuwe routes uit te zetten. Dat was eergisteren het geval, maar toen stond er aan het begin nog een bordje "nouveau tracé". Vandaag niet.
Op zich is dat niet erg, maar je weet als je op de kaart kijkt, niet waar je bent. Normaal kom je wel gehuchten en dorpjes tegen en dan kun je je wel oriënteren. Desondanks was het vandaag een super route: we hebben de hele dag in het bos gelopen.
Het was een nieuwe route. In één woord: geweldig.
Als je zo door de natuur loopt, kom ik er achter dat je nergens aan denkt. Je loopt met een 'leeg' hoofd. Dat is een zalig gevoel. Nog nooit eerder meegemaakt.
De afstand was vijfentwintig kilometer. Vlak voordat we Périgueux binnenkwamen hebben we bij een bistro van een Supermarché wat gedronken.
Daarna zijn naar de kathedraal gegaan en kregen daar een prachtige 'tampon'.
Daarna heb ik voor allen, die mij dierbaar zijn, een grote kaars aangestoken.
We gaan de stad nog even in om te eten en daarna wil ik de achterstallige berichtjes op de site zetten.
Kinderen van groep 8 van de Bernhardschool, wat geweldig van de jullie die 'legeflessen-actie'. Ik ben trots op jullie!! Bedankt.
Lekker slapen vanuit Périgueux.

P.S. Met Pinksteren kwam tijdens het lopen het melodietje van " op een mooie Pinksterdag" bij me op. Van wie is dat?

  • 04 Juni 2012 - 20:44

    Iwan:

    ga je ook nog voetbal volgen zaterdag??

  • 04 Juni 2012 - 20:46

    Marja Kruizinga:

    Hoi Gerrit,

    Ik geniet elke keer weer van je mooie verhalen. Ik heb bewondering voor je dat je dit doet.
    Je vraag op een mooie pinksterdag wordt gezongen volgens Sjaak door Manke Nelis maar ik denk dat het Leen Jongewaard is. groetjes van onze kant en nog veel wandelplezier.

    Sjaak en Marja

  • 05 Juni 2012 - 10:09

    Jolanda Boekhout:

    Op een mooi Pinksterdag is van Gerard Cox.
    Lekker zingen Sjek , galm het uit dat kan zo ruimtelijk werken Heerlijk.
    Mooi dat je het zo naar.t zin heb . Ik leef met je mee.
    Groeten Jolanda

  • 05 Juni 2012 - 16:47

    Inez Wiggers:

    Hallo Gerrit,
    We lezen je verhalen met veel plezier!

    Terwijl jij in Frankrijk aan het liedje Op een mooie Pinksterdag dacht,zongen mijn collegas en ik met en voor onze bewoners van een afdeling op Regina Pacis!!
    De tekst hebben we moeten googelen.Want veel verder dan de eerste zin en de melodie kwamen wij ook niet.De tekst is van Annie M G Schmidt en werd gezongen door Leen Jongewaard en Andre van den Heuvel.

    Veel wandelplezier!!
    Groetjes Erwin,Willemijn,Lieke en Inez Wiggers

  • 05 Juni 2012 - 19:41

    Gerda En Gerard:

    hallo gerrit,

    We lezen nu geregeld in jouw stukjes dat het weer warmer wordt en dat het in de de zon best heet is. Je gaat dan ook al behoorlijk richting spaanse grens en de echt warme maanden gaan we tegemoet. We zijn benieuwd of je wandelmaatjes ook een web-site hebben en het thuisfront ook zo op de hoogte houden.Sterkte gewenst en veel wandelplezier.
    Gerda en Gerard.

  • 05 Juni 2012 - 20:56

    Henny Loeffen:

    Hoi Gerrit, we lezen elke keer weer met veel plezier en bewondering de reisverslagen, wat een belevenissen!
    We hebben zondag in Parijs, in de basiliek van de Sarcré Coeur, een kaarsje opgestoken en daarbij ook jouw verrichtingen in onze gedachten meegenomen.

    bon courage, Betsie en Henny

  • 05 Juni 2012 - 21:08

    Carlijn:

    Ha lieve pap,

    Mooi weer hoor, jouw verhalen.... Ik zie het ook zo voor me allemaal. Hoe jij bijvoorbeeld de boxer verjaagd met de Dazer.... Het doet me telkens weer goed te lezen dat je zo intens geniet1 Het is ook zo bijzonder, wie weet ooit?
    Bedankt namens Kris en Tim voor de mooie kaarten. Ze staan te pronken om hun kamers. Kris gat inderdaad de vierdagse lopen volgende week. En ook haar gelukspoppetje voor jou, wordt niet vergeten. De ezels voor Tim vielen in de smaak. Hij is zo goed als zindelijk en heeft een goaltje voor in de tuin gekregen (voor deze geweldige prestatie), om ook in onze eigen tuin te scoren. Hij is er zo blij mee. Nu staat ie nog even in de woonkamer :-)
    Pap, geniet! We lopen met je mee...
    Dikke kus

  • 06 Juni 2012 - 09:17

    Jacqueline:

    Hai Broer,
    Wat is het toch heerlijk om je verhalen te lezen.Ik schiet regelmatig hardop in de lach van je stukjes achter de computer. En dat heb ik wel nodig op deze morgen dat het pijpestelen regent. Het lijkt wel herfst hier. Van de week zal het iets beter worden. Wat fijn dat je hoofd dan helemaal leeg is als je zo in de bossen loopt. Voor iedereen dus een aanrader Loop Santiago de Compostella!
    Ik blijf je volgen.
    Wandel ze en de groeten van Jacqueline, Theo en kids.

  • 05 Oktober 2016 - 09:18

    Paul Ursem:

    Bonjour Gerrit,

    misschien een late reactie, maar ik lees dit verslag nu in 2016!
    Heb samen met mijn broer Henk de route gelopen vanaf Alkmaar in 2015.
    Het leuke is dat we nagenoeg dezelfde route hebben gelopen in dezelfde tijdsperiode. Wij hebben het veel droger gehad.
    henkpaulendelangewegnaarsantiago

    Geniet van dit verslag

    Paul Ursem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Périgueux

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 301010

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: