de Crêperie - Reisverslag uit Issoudun, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu de Crêperie - Reisverslag uit Issoudun, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

de Crêperie

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

20 Mei 2012 | Frankrijk, Issoudun

Zondag 20 mei 2012 / Villeneuve- sur-Cher_ Issoudun

Etap Hôtel
Chemin du Postillon
ZAC/rondweg
Issoudun

Als je er 's nachts uit moet op de camping en door de buitenlucht loopt, is dat een beetje anders dan je gewend bent. Maar als de regen dan met bakken de lucht uitkomt, is dat ietwat vervelend. Echter als je er loopt met de wetenschap dat je er, als het zo blijft, de volgende dag in moet lopen, dan is dat een beetje van: waarom moet dat nou weer? Is St.Jacques even boodschappen gaan doen of zo.
Enfin, de volgende ochtend miezerde het. Niet leuk, maar draaglijk. Jack aan, een zeiltje over de rugzak en lopen maar.
We zijn om acht uur vertrokken, zonder ontbijt.
Je hebt dan zoals jullie zullen begrijpen, niet veel oog voor het landschap. Het eerste gedeelte was over een D-weg. Links lopen en goed uitkijken. Maar het was zondagmorgen, dus het was zeer rustig.
Na 8 km kwamen we in Charost aan en hebben ons ontbijt gekocht en genuttigd in een Tabac-zaak met een lekkere kop koffie.
Tabac-zaak = daar verkoopt men: tijdschriften, allerlei gokkaarten, losse snoep en je kunt er net als in een café drank en koffie krijgen.
Daarna gesterkt weer op weg. Roger en Dineke de Randonnee-route. Ineke en ik (I. heeft nog steeds last van de linkervoet) de verharde weg.
Twee keer gerust. De tweede rust was, zonder dat we het wisten op 100m van het hotel waar we geboekt hadden. St.Jacques was terug van het shoppen.
We konden wassen, maar drogen was een probleem. De kachels zijn in Frankrijk uit. Ik heb aan de portier gevraagd of er iets warms was waar we de was konden drogen. Geen probleem, zei hij, geef jullie was maar, dan gooi in die in de droger.
Na de gebruikelijke schoonmaak - en opruimactiviteiten, zijn naar het centrum gelopen en hebben wat gedronken.
Om zeven uur zijn we naar een Bretonse crêperie geweest. Een heerlijke, gezonde salade gegeten met allerlei groenten en verse vleessoorten. Dit alles vervolmaakt met een lekkere appelwijn.
Verder valt er hier niet zo veel te beleven. Maar goed, het kan niet alle dagen feest zijn, zullen we maar zeggen.
De Champions League finale heb ik gemist. De uitslag weet ik wel. Of ik veel gemist heb, weet ik niet. Misschien kunnen de kenners mij informeren.
Morgen gaan we richting Châteauroux.
Welterusten vanuit Frankrijk.

• 20 Mei 2012 - 20:01

Ben En Gon:

Gerrit, bij ons komen allerlei herinneringen boven. De kathedraal in Bourge en het plaatsje Issoudun.
    Hier zijn we een paar keer bij vrienden op bezoek geweest. En ook in Chateroux zijn we weer bij een familielid van de vrienden geweest dus veel deja vu's. We zijn inmiddels weer terug jammer genoeg maar ja de plicht roept. Dat konden we in Frankrijk al horen. Veel succes weer morgen ,ook voor je mede camino's.

Ben en Gon

• 21 Mei 2012 - 17:56

Iwan:

He Gerrit,

Finale was spannend en de winnaar is onterecht. Verder niet veel gemist. Op naar de volgende finale (hopelijk het EK duss!!!!!!).
    S6 jonguuhhh en wandel ze. Hier is het trouwens rond de 25 graden, de zomer is eindelijk begonnen.

Grtz Iwan

• 21 Mei 2012 - 19:30

Gerard En Gerda:

Hallo Gerrit,

Fijn om te lezen dat je zo af en toe ook nog goed en gezellig kunt eten, want het zijn in dit deel van Frankrijk gehuchtjes waar je doorheen komt. Het weer zit ook nog steeds niet mee en vanavond was de voorspelling voor Frankrijk wederom niet best. Ik hoop dat het voor je meevalt.
    Zoals je misschien al weet , gaat Vitesse Europa in. 2x gewonnen van RKC. 1-3 en 2-1.
    Heel veel camino-sterkte en groeten van ons
    Gerda en Gerard

• 24 Mei 2012 - 08:02

Groep 8 En 7b:

Beste Meester Gerrit,

Hoe gaat het met U??
    Hier gaat het erg goed.
    We hebben gister de trailer van de film gezien!!
    dat was erg leuk.
    Vandaag heeft Groep 7b de laatste keer Entree.
    We verheugen ons allemaal op kamp, dat hebben we namelijk over 6 dagen!!
    We gaan statiegeldflessen inleveren voor uw sponsor actie!
    Veel succes met wandelen en groetjes,

Groep 8 en 7b

• 25 Mei 2012 - 15:49

Marcel Agricola:

Gerrit heb je al enig idee wanneer je de terug reis aanvangt.
    Dit ivm het vrij nemen om je tegemoet cq mee terug te rijden.
    Zogauw je een idee hebt laat dit dan weten