nog een beetje non, koffie en een getegeld plafond - Reisverslag uit Villeneuve-sur-Cher, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu nog een beetje non, koffie en een getegeld plafond - Reisverslag uit Villeneuve-sur-Cher, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

nog een beetje non, koffie en een getegeld plafond

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

20 Mei 2012 | Frankrijk, Villeneuve-sur-Cher

Zaterdag 19 mei 2012 / Bourges (Saint-Doulchard) _ Villeneuve- sur-Cher

Adres:
Gemeentecamping 'La Noue de l'Anse
Villeneuve-sur-Cher

Na het ontbijt vertrokken. Dat lijkt als je het tikt gemakkelijk. De praktijk is wat weerbarstiger. De lieve non, die voor ons in Bourges het onderkomen had geregeld, vertelde er niet bij dat het nog zes kilometer lopen was. De bitch. De pastoor, die na de telefonische afspraak binnenkwam, zei nog: "Ze kunnen misschien beter de bus pakken". "Och", zei ons nonnetje, "het zijn pelgrims, ze willen toch lopen!!"
Dat betekende dus vanmorgen, dat we via een omweg 3 km langs de drukke D400 moesten lopen. Langs enkele binnenwegen kwamen we tenslotte weer na 7 km weer op de Camino- route.
Een aantal mensen spreken je aan en wensen je "bon courage!". Enkele claxonneren en steken de duim omhoog.
In een klein plaatsje was nog een restaurant open. Lekker kopje koffie. Was erg sterk en de prijs ook : 3,90 euro!!
Op de plaats van bestemming in een café een pils-rosé gedronken. Was heel apart en lekker fris.
Ik heb al vaker verteld, dat je hier van de ene verbazing in de andere valt. Ik kwam vandaag in een wc waar het plafond getegeld was (??!!- zie foto).
Op de camping liggen we in een soort kantine op de grond op hooi.
Vanavond eten we in bovengenoemd café een pizza. Morgen gaan we bijtijds weg. We kunnen in het dorp niets kopen. Er is geen enkele winkel, zelfs geen bakker.
We zullen na 8 km in een dorpje komen, waar wel een bakkert is. Daar kunnen wat kopen en gaan ontbijten als St. Jacques het goed vindt.
Weer geen wifi vandaag.
Slaapse vanuit la France.

• 21 Mei 2012 - 14:50

Willem:

hoi meester gerrit,
    het lijkt me vreselijk om op zon matras te slapen.
    vandaag hebben we een workshop vidieo clip maken op school gehad.
    dat was erg leuk. ik iris en samira deden het samen.
    ik ben nog op vakantie geweeest naar disney land parijs.
    erg leuk.
    heel veel liefs
    en knufs van willemijn

• 22 Mei 2012 - 12:59

Groep 5 Prins Bernh.:

Hoi meester Gerrit, is het daar lekker warm? Ik vind het knap dat je zo'n stuk loopt.
    Groetjes Esmee

• 22 Mei 2012 - 13:11

Groep 5 Pbs:

hoi meester gerrit, hoe gaat het met lopen? nog veel succes! grt steijn

hoi meester gerrit, hoe gaat het met lopen? ik ben het zusje van willemijn. ik hoop dat het mooi weer is. groetjes lieke.

hoi meester Gerrit, in welke streek bent u nu? en is het lekker weer? ik vind het super cool dat u dat loopt. groetjes veerle