De non die ik niet op mijn feestje vraag - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu De non die ik niet op mijn feestje vraag - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

De non die ik niet op mijn feestje vraag

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

20 Mei 2012 | Frankrijk, Bourges

Vrijdag 18 mei 2012 / Brécy _ Bourges (Saint-Doulchard)

Adres:
Monastère de l'Annonciade
115 route de Vouzeron
18230 Saint-Doulchard

De wekker liep om zeven uur af. Buiten bewolkt, maar droog. Je hebt een ontbijt en een ontbijt. Maar wat we hedenochtend voorgeschoteld kregen, hebben we tijdens de tocht nog niet gehad. Alles van eigen fabrikaat en onbespoten. Geroosterd brood, baquette, veel jam-soorten, jus, yoghurt, kaas, ham, koffie, thee, twee verschillende taarten etc.
De champagne van de vorige avond kwam b.v. uit de eigen wijngaard.
Madame Ferrand bracht ons met de auto naar een punt, dat even ver weg lag op de route van gisteren tot de volgende plaats. Ze reed ons ook nog langs haar privé wijn-en boomgaard.
Ons vertrekpunt lag midden in de velden bij een graslandingsbaan. Bij het dorp woont een adellijk persoon, die zijn werkterrein in Parijs heeft. Hij is 70 jaar en vliegt zelf nog met zijn eigen vliegtuig heen en weer. Aan weerskanten van de weg staan borden met een vliegtuig er op (zie foto). De landingsstrook ligt midden in een enorm stuk akkerland, dat hij compleet gehuurd heeft van een neef van Mne.Ferrand. Die mag de rest van het land gebruiken om er iets op te verbouwen. Goeie deal, toch ?
Daarna zijn we naar de kerk van Ste.Solange gelopen, waarvan onze hostess de avond ervoor de geschiedenis van verteld had.
De start van de tocht was droog. Daarna vier uur in de stromende regen gelopen. Met nog tien kilometer te gaan zagen in de nevelen de kathedraal van Bourges opdoemen. Maar dan moet je nog ruim twee uur lopen.
Toen we het bos uitkwamen, hebben we na vier uur lopen staand gegeten. Daarna in een voorstadje van Bourges koffie gedronken om weer een beetje op temperatuur en krachten te komen. Vervolgens doorgelopen naar de kerk om daar een stempel in onze credential te laten zetten.
In de pastorie naast de kerk kregen we na een aantal telefoontjes van een non een adres een kilometer of vijf buiten Bourges. Takkennon!!
Onderweg daar naartoe bij de Aldi een paar zakken chips en een fles wijn gekocht en toen naar de nonnen gelopen, die ons hartelijk met thee en koekjes ontvingen.
Spullen uitpakken, kranten in de schoenen en douchen. Wassen was onmogelijk, want er was geen verwarming. Toen ik de fles wijn naast het nachtkastje had gezet, wilde ik mijn slaapzak pakken. Uit mijn ooghoeken zag ik een enorme rode vlek op de grond. Het leek net of er Islamitisch geslacht was (zie foto). Onder in de zijkant van de fles was spontaan het glas gebroken.
Na het eten een ander fruitsapje geregeld bij de zuster. Nog even bij elkaar gezeten en daarna lekker gaan slapen. Morgen weer back on the road.
Trusten vanuit het zuiden.
Weer geen wifi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bourges

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 301024

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: