Radijsblaadjessoep - Reisverslag uit Brécy, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Radijsblaadjessoep - Reisverslag uit Brécy, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Radijsblaadjessoep

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

17 Mei 2012 | Frankrijk, Brécy

Donderdag 17 mei 2012 / Baugy _ Brécy

Adres:
Mne. Marie-Solange Ferrand
Benveau
Brécy - 18220

Vandaag een korte rustetappe: 12 km. We zitten nu in een gïte op een kilometer buiten Brécy.
Vanmorgen bij de bakker (waar we Harry weer tegenkwamen) eerst een taartje en een baquette voor onderweg gekocht. In de gïte ontbeten. Na het vertrek hebben we de sleutel van de slaapplaats in de brievenbus bij het gemeentehuis gegooid.
Het weer was bewolkt en een gure harde wind. Halverwege kort in een bushokje gerust. Daarna doorgelopen. Bij binnenkomst van het dorp geloofden we onze ogen niet: op Hemelvaartsdag in Frankrijk een café open?! Dat zijn twee zaken, die niet met elkaar te rijmen zijn.
Er toch dankbaar gebruik van gemaakt en lekker wat gedronken.
Om een uur of twee heeft Roger de eigenaar van de B&B gebeld en deze kwam ons met de auto ophalen.
Het is hier in de middle of nowhere fantastisch: kortom weer een geweldige accommodatie. De was die we hebben, wordt deze keer in de wasmachine gedaan. Vooral mijn wandelbroek is hard aan een wasbeurt toe.
Vanavond weer een typisch Frans diner verorberd. Te beginnen met gebonden radijsblaadjessoep. Het smaakte ook als zodanig en nog lekker ook. Daarna patrijs met ratatouille, aardappels en iets van bloemkool met een saus. Goed!
Vervolgens de baquette met vijf verschillende soorten kaas. Begint te wennen. Tenslotte chocoladecake met opgeklopt ei en een soort alcoholisch drankje. Prima!
Nu te bed. Morgen naar Bourges.
Welterusten.

• 17 Mei 2012 - 20:30

Kris En Tim:

Hoi Opa Sjek,
    Wat leuk weer even wat van je te horen en je foto's te zien.
    Bedankt voor de foto's van de dieren, leuk!
    Fijn dat het goed met je gaat en knap van je hoor!
    Ik (Kris), stuur je een filmpje via de what's app met wat kunstjes :-)
    Hier gaat alles goed, Tim is in de ban van zijn nieuwe EK voetbal en neemt deze zelfs mee naar bed. En ik heb kamp gehad twee dagen met school met heel veel regen, maar heb het er niet minder leuk om gehad.
    Welterusten opa, tot horens.
    Xx

• 18 Mei 2012 - 05:35

Jacqueline:

Hallo Gerrit,

Elke dag kijk ik en mijn familie op de website om je mooie verhalen te lezen wat je allemaal meemaakt. Het is ook zo leuk je begint alleen en zo kom je iedereen tegen en ben je met een groep.

Heel veel succes en we blijven je volgen.

Groetjes Fam. Oortgiesen

• 18 Mei 2012 - 20:58

Mirjam:

Hallo,
    Kringloopwinkel in het frans: centre de recyclage.
    Hai, hoe was het vandaag?
    Hier was het nogal fris.
    Winterjas nog aangehad.
    Was leuk hè afgelopen maandag en dinsdag.
    Doede groeten aan de rest.
    XX Mir

• 19 Mei 2012 - 17:34

Ria Pouwels:

Dag Gerrit.

We zijn afgelopen week met de caravan naar Antwerpen geweest. Daar de Jacobskerk bezocht en buiten op de zijmuur zat een schildje vanaf daar 2125 km naar Santiago de Compostella. In de boekhandel lag een boek van een journalist van de Antwerpse Gazet die ook de reis heeft gemaakt naar Santiago de C. Hij woont vanaf zijn vijfde in Antwerpen en heeft in dagboekvorm over zijn wandelreis geschreven. Zou jij ook kunnen doen, al je leuke geschreven stukjes uitgeven met foto`s erbij. Het leuke maar ook het minder leuke. Fijn dat je weer bezoek hebt gehad van
    Mirjam, Hans en Ben. In de Jacobskerk ligt Rubens begraven. Ik hoop op mooi wandelweer voor je en nog vele goede kilometers, hoeveel nog tot S.de C?