Slapen op de vloer - Reisverslag uit Sancergues, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Slapen op de vloer - Reisverslag uit Sancergues, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Slapen op de vloer

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

17 Mei 2012 | Frankrijk, Sancergues

Dinsdag 15 mei 2012 / Le Bois Dieu _ Sancergues

Adres:
Pastorie
Place Saint-Jacques 3
Sancergues
Het was een korte etappe: 17 km. Een soort herstel wandeling. We hebben het rustig aangedaan. Lekker gegeten in La Charité. Daarna doorgelopen naar de bovenstaande plaats. De familie is ook doorgereden naar deze stek.
Na de zon en de heerlijke wind, hadden we natuurlijk bij binnenkomst weer de gebruikelijke regen en wind. Echter, beste volgers: we klagen niet, maar we constateren slechts.
We hadden geen slaapplaats. Aangekomen zijn we bij de plaatselijke bloemenwinkel gaan informeren waar we konden overnachten. De originele pelgrim- gîte stond te koop(?!) De B&B stond niet al te best bekend, maar bij de plaatselijke presbitière was plaats. Na twee keer aanbellen kwam er geen reactie. De deur was niet op slot. Dus maar naar binnen gestapt en geroepen, waarna de pastoor verscheen. Hij was een beetje doof.
Er was naast de pastorie een gebouw met een ruimte waar de geestelijke normaal zijn catechisatie houdt. Daar slapen we nu met z'n vieren. Alleen was er het volgende probleem: hij had maar één bed. Gelukkig hadden Ineke en Dineke een speciaal luchtbed waarop ze tot -4 graden konden slapen. Ik slaap op een luchtbed,dat er al lag. Roger slaapt niet op het enige opklapbed, want in het midden brak een lat doormidden. Dus ook hij op het tweede luchtbed.
De vader van de parochie kwam onze paspoorten halen om deze te voorzien van een stempel. Het slapen is weer gratis, met dien verstande dat er een bijdrage gevraagd wordt.
Vanavond met z'n zevenen weer heerlijk gegeten in een restaurant. Morgen ontbijten we daar weer met de club. En daarna gaat het richting Bourges.
Net als gisteren ook vandaag weer geen wifi.
Groeten vanuit la France.
Caminovraag: wat is 'kringloopwinkel' in het Frans?

• 17 Mei 2012 - 14:24

Theo Slangewal:

Hoi Gerrit,

Kringloopwinkel is de Troc de L'ile.
    We zijn er vorige week nog geweest om een tafeltje te scoren.

Zet 'm op, we hangen aan je lippen (toetsenbord).

Groeten, Theo

• 18 Mei 2012 - 19:53

Kees En Jeanne Been:

Hoi Gerrit,
    ik dacht dat het woord kringloopwinkel, épargne is ?????

succes verder.