Jan - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Jan - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Jan

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

10 Mei 2012 | Frankrijk, Cravant

Woensdag 9 mei 2012 / Beines _ Cravant.

Vanmorgen gezellig met z'n drieën ontbeten. Gezamenlijk afgewassen en we waren voor 25 euro p.p. weer klaar. Jan liep alleen. Had zo zijn eigen route uitgezet.
Bij een soort buurtsuper een baquette (ieder een halve, anders past ie niet in de rugzak), water en een chocolade-croissant, appel en een banaan gescoord voor onderweg.
We hebben vandaag net als gisteren weer de nodige hellingen beklommen en even zovele afdalingen uiteraard. De dorpen liggen namelijk altijd in de dalen.
'En route' stopte ineens zo maar midden op de weg, een Fransman, die ons zag lopen. Hij had de tocht vanaf Zuid-Frankrijk in Lepuis gemaakt. En hij vertelde dat ie onderweg hagelstenen zo groot als eieren had gehad. (?!)
Het weer was fantastisch. Een klein buitje vanmorgen en eindelijk de zon. Maar als ie schijnt, is het direct een graad of vijfentwintig.
De wijnranken beginnen nu goed te groeien. Wat zal dat in september/oktober een prachtig gezicht zijn. Helaas zijn wij daar dan niet bij.
Onderweg op het laatst nog een keer de weg aan een bejaard Frans echtpaar gevraagd: Encore huit cent mètres. We hebben de afstand gelopen: 3 kilometer(?!?!).
Wat schetst onze verbazing als we in Cravant onze Jan weer tegen het lijf lopen. Hij wil een keer goed eten. Vanaf zondag heeft hij niet meer warm gegeten. Vandaar. Er was nog een kamer vrij.
De douche-cabine deuren waren van typisch Franse kwaliteit: je moest ze met beide handen goed opbeuren en opschuiven, want anders zaten ze scheef. De kier, die er tenslotte overbleef, moest je met een beetje geweld en gevoel dichten. Is gelukt.
Vanavond om een uur of zeven weer het gebruikelijke avondeten met een flesje wijn. En daarna weer op tijd naar bed.
Theo, jouw berichten komen door!!
Kinderen van de Bernhardschool: kunnen jullie op de kaart een beetje volgen waar ik zit. De plaatsen die ik noem zijn meestal erg klein.
Groeten uit Frankrijk.

• 10 Mei 2012 - 14:35

Kees En Jeanne Been:

Goh Gerrit, het lijkt de Kerstman wel die daar aan tafel zit, erg grappig.
    Het is weer een dag vol met belevenissen geweest, het is zo prettig om die verhalen van jou te lezen, en wat betreft die druiven ranken, je gaat straks (in sept/okt) gewoon met de auto/motor/trein terug, dan beleef je het toch van de andere kant, zul je zien hoe mooi het dan is, wijnproef route ofzo. haha.
    Beste Gerrit, eet gezond, rust goed uit (nou,.. 9 uur naar bed) moet lukken toch hihi. En verder nog veel wandelplezier.
    We blijven je volgen.

• 10 Mei 2012 - 14:54

Peregrinofrans:

Bonjour Pèlerin Gerrit,

Je maakt er een prachtig avontuur van, je leeft (echt) als een god in Frankrijk!
    De Fransman die je ontmoette is niet vanaf Lepuis maar vanaf Le Puy naar SdC gegaan. Het klinkt wel hetzelfde.
    Ook is het goed om te horen dat het weer de goede opgaat. Gerrit, is het mogelijk dat je ook de naam van de herberg in je verslag plaatst? Zo kunnen älle meelopers" op Youtube kijken waar jij die nacht slaapt danwel snurkt :-) !
    Geniet van elke stap...

Bon Camino,