Een huis voor twee - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Een huis voor twee - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Een huis voor twee

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

09 Mei 2012 | Frankrijk, Cravant

Dinsdag 8 mei 2012 / Saint Florentin_ Beines

Vandaag een rustige dag aan het wandelfront. Deze morgen een simpel, goed en toch een typisch Frans ontbijt.
Deze keer sneetjes brood i.p.v. baquette. Als beleg is er alleen maar jam. Verder klaag ik niet.
De tocht begon zwaar bewolkt. De temperatuur loopt hier toch al tegen de twintig graden. Wat dat betreft is het wel fijn dat ie (zon) niet schijnt.
We hebben een stukje langs de N77 gelopen. Volgens mij werkt er niemand meer in Nederland, want het enige wat je voorbij ziet komen, zijn Nederlandse auto's met caravans en campers. Allemaal op weg naar het warme zuiden. Een aantal zijn zwaar beladen, maar dat zal wel komen van de aardappelen die ze meenemen.
We zitten weer in een druivenstreek: Chablis.
Het laatste gedeelte hadden we (bijna) vanzelfsprekend weer regen. Er zaten twee stukken van 2 en 4 km vals plat in. Dat was erg zwaar.
Nadat we de laatste klim gehad hadden, zagen we na 24 km de torenspits tussen de bomen. Het dorpje ligt diep verscholen in een dal.
Deze keer hebben we een heel huis tot onze beschikking. Compleet met veel verwarming. Dit betekent namelijk, dat we veel kunnen wassen èn drogen.
Omdat 8 mei een nationale feestdag in Frankrijk is (herdenking van de bevrijding van de Tweede Wereldoorlog) is het enige restaurant in het dorp gesloten. In elk dorp of stad waar we de laatste tijd door heen zijn getrokken, staat wel een goed onderhouden monument om de gevallenen te herdenken. Dit gebeurt niet met de Franse slag.
Van onze gastvrouw hebben een pizza en een heerlijke fles wijn gekregen, dus onze avond kan niet meer stuk ( pelgrims zijn snel tevreden).
Om een uur of zeven komt er een Nederlandse pelgrim binnenwandelen. Het Jan Kolb uit Nagele in de Noordoostpolder. Hij is 9 april vertrokken. Hij is ook vervroegd gestopt met werken. We hebben gezamenlijk pizza gegeten en tot een uur of negen gezellig zitten praten
Vrijdag hopen we Vezelay te bereiken. Een mijlpaal in de tocht.
Weer geen wifi.
Bonsoir vanuit Frankrijk.

• 09 Mei 2012 - 21:03

Tante Joke Nij.:

Hoi Gerrit, Wat kun je toch heerlijk en smeuig vertellen. Soms heb ik het
    gevoel dat ik het zelf meemaak. Ik verheug me telkens weer op je story,s.
    Het weer hier is niet veel beter dan daar. Morgen ong. 23 gr. en in het
    weekend weer 12 gr.
    Maar ja, niet mopperen. Wat leuk dat er weer een pelgrim bijgekomen is.
    Blijft hij bij jullie tot het eind.?
    Als het zo doorgaat dan hebben jullie, als je in Santiago aankomt, een heel
    peleton met jou als commandant (haha).
    Maar voor het zover is, dat duurt nog hee...............................................l veel
    kilometertjes.ik begrijp dat je toch wel veel lieve en gezellige Fransen treft zo
    onderweg.
    Maar tegen een aardige Hollander, zoals jij, kunnen ze niet anders.
    Hoe is het met je coupe a la Belgisch of Frans ?
    Stuur de volgende keer eens een foto (zonder pet). Jij bent om deze tijd in diepe
    rust 22.58. Ik ga ook plat. Morgenavond is de Big Mach hier in Nijmegen om 7 uur.
    Heel veel bewaking< politie, camera,s enz. Ik ben benieuwd.
    Gerrit begin morgen , na een lekker ontbijt, weer aan de volgende aantal kilo-meters
    met mooi weer. Wens je weer een fijne tocht entot de volgende keer.

• 09 Mei 2012 - 21:09

Kees En Jeanne Been:

Tja, wat moet ik hier nou op zeggen,...... Bier???? Je zit toch in Frankrijk, waar zijn die flessen wijn !!?? hahaha laat het jullie smaken, heerlijk weer die berichten, gezellig een Hollander erbij, nogmaals heel veel wandelplezier met z'n alle.
    Groet van ons .

• 10 Mei 2012 - 09:37

Peregrinofrans:

Bonjour Pèlerin Gerrit,

Je geniet steeds meer van je avontuur...! Ik vermoed dat je vandaag naar Beine-Arcy-Sur-Cure loopt.
    Loslaten is een van de doelen van je wandeling. (Ik heb dat ok ervaren toen ik in 2005 van Eindhoven naar Fisterre ben gelopen, ik wist op het eind slechts het nummer van m'n creditcard, de rest was ik ""kwijt")
    En je hebt nog een prachtige wandeling voor de boeg!
    Geniet van elke stap...

Bon Camino,

• 10 Mei 2012 - 15:12

Jacqueline Reuvers:

Hi gerrit , weer genoten van je reisverslag..wat een geluk zeg, je hebt of de kerstman of Sinterklaas bij je, dat moet een hoop goeds beloven !! Veel sterkte en geluk met de volgende etappe..bonne voyage !! un grand Bisou !