Als verzopen katten - Reisverslag uit Vosnon, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Als verzopen katten - Reisverslag uit Vosnon, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Als verzopen katten

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

07 Mei 2012 | Frankrijk, Vosnon

Zondag 6 mei 2012 / Sommeval - (Maison- lés-Chaource) _ Vosnon

Allereerst iets over de titels van 4 en 5 mei.
Van 4 mei moest zijn : Langs het kanaal.
5 mei: Wo ist der Bahnhof?
Dat heb je als je twee verhalen op het net moet zetten. Moet morgen weer, want hier is wederom geen wifi.
Dan een rectificatie wat betreft namen.
De vrouw van Dany heet RINA. De naam van Roger zijn ega is Annett.
Voordat we na een voortreffelijk ontbijt vertrokken, heeft Annett mij met de tondeuse bewerkt. Of het staat weet ik niet. Vind ik eigenlijk ook niet zo belangrijk, als je ziet hoe sommige Fransen erbij lopen. Het is wel praktisch.
Ik zie wel wat 'men' er van vindt.
Vandaag hebben we een soort rustdag genomen. D.w.z. we zijn om twaalf uur gestart door bergachtig terrein, afstand ongeveer 15 km.
Het was droog en af en toe zonnig.
We hebben al een aantal keren gehad, dat als we ons doeldorp naderden, dan begon het te hozen. Zo ook vandaag. Schuilen was onmogelijk.
We moesten de sleutel van de gîte ophalen bij het gemeentehuis. Er zijn vandaag presidentsverkiezingen tussen Chirac en Hollande. Onze gastvrouw zat de hele dag op het stembureau. Ze kwam na achten met een diepe zucht vertellen, dat Hollande gewonnen had.
Terwijl we het dorp binnenliepen, konden naar links of rechts naar het gemeentehuis. Het was een langgerekt dorp, dus verkeerd lopen was dubbele afstand. Dus belde ik aan bij een huis waar de tv hoorbaar aanstond en er was een auto voor de deur geparkeerd (warme motorkap).Twee keer gebeld. Wat denk je: ze doen gewoon niet open.
Ogenschijnlijk lijkt het in al die dorpen waar je doorheen loopt, dat er niemand is. Schijn bedriegt. Ze weten precies wie hun dorp binnenkomt.
Drijfnat bereikten we 'la mairie' en kregen de sleutel van onze cottage.
De kleding konden we in een grote schuur te drogen hangen. Daarna lekker gedoucht. Vanavond op het menu ( er is geen souper): baquette, kaas, ham en een lekker flesje wijn. Daarna gaan we vroeg onder de wol.
Morgen weer een nieuwe dag en wederom een stukje dichter bij ons doel!

  • 07 Mei 2012 - 16:08

    Joke K.R.:

    Gerrit die coupe moet je zo houden, staat je tot nu toe
    erg goed. Ik weet niet of er nog meer afgaat, maar dat zien we
    morgen wel. Moeten jullie eigenlijk steeds door die modder(kolk-paden)
    Is er helemaal geen andere weg?
    Het is niet te geloven. Je zult onderhand wel genoeg hebben van die baquette
    met ham en kaas, maar ja bij gebrek aan wat anders op dat moment zal het
    toch wel smaken en je gaat van de honger niet dood. Goed van jullie dat je een
    halve rustdag hebt genomen. Daar ben je zo nu en dan wel aan toe. Zijn dit nu allemaal kleine dorpjes waar je doorheen- en langs komt of vermijden jullie grotere plaatsen ? Jullie zoeken
    liever de modder op (haha)
    Ik zie jullie kleren daar hangen, dus s,morgens droog of niet droog toch maar weer aantrekken,
    Het is nu 6 uur en ga voor het eten zorgen. Vandaag ben ik eens een keer vroeg met mijn ver-haaltje dus kan ik vanavond wat vroeger naar bed !!!
    Zo Gerrit, ik hoop dat je vanavond weer een lekkere warme maaltijd zult "'krijgen'" met een
    lekker glas wijn dan kun je straks weer lekker slapen
    Hopenlijk regent het morgen niet en dat de zon schijnt dan kun je je pijpen ook weer afritsen.
    Goeie wandeling morgen en veel plezier Joke en Pedro.
    dat zal niet erg lekker zijn ?

  • 07 Mei 2012 - 16:12

    Jokedat Laatste Zinn:

    dat laatste zinnetje is denk ik verdwaald, zoek maar waar het rhuis hoort !!!???

  • 07 Mei 2012 - 18:01

    Dany & Rina:

    Dag Gerrit,

    ge zijt er een half meterke nevens: Jacques René Chirac was de president voor Nicolas Sarkozy.

    Hebben jullie geen opblaasbaar bootje mee? Kan blijkbaar nuttig worden.

    Veeeel wandelgenot

  • 07 Mei 2012 - 18:18

    Ans En Ton Reuvers:

    Hallo maatje,
    Mooie foto, er moet alleen nog een nummer onder :-) Je hebt in elk geval een gezonde kop dus naast alle regen zal de zon zo af en toe ook wel een beetje schijnen.
    Klasse jongen, zoals je tot nu toe gaat en zo te lezen vermaak je je nog steeds prima......lijkt me hartstikke leuk om mee te maken. Waarom heb je niet een paar maandjes gewacht, dan was ik met je meegegaan.......of toch niet? Ik denk het laatste! Nee jongen, ik doe het je niet na hoor.......je bent met stip de grootste bikkel!
    Het leven gaat ook hier natuurlijk gewoon door en dus zitten we (ik in elk geval) donderdagavond weer voor de buis om naar NEK - Vitesse te kijken. Die Nijmegenaren is het gelukt om zich op de laatste competitiedag toch nog te plaatsen voor de voorronde voor de Europacup en wat denk je.....loten ze tegen onze geliefde geel zwartjes! Dat wordt weer lachen!
    Voor de rest gaat het hier prima........succes met de volgende etappe en we melden ons wel weer.
    Heel veel groeten van Ans en Ton

  • 07 Mei 2012 - 19:01

    Kees En Jeanne Been:

    Hallo Gerrit,

    Nou die coupe de France staat je erg goed, houden zo, zoals je al zei, lekker makkelijk.
    Wat een modderpad daar op die ene foto, zwemmen......... nat pak halen, hahha maar wel balen.
    Waslijntje in de schuur ziet er ook erg gezellig uit.
    Je hebt al aardig wat kilometertjes erop zitten, ( de helft )?????.
    We volgen je trouw, zorg goed voor jezelf, voldoende vitaminen, en fruit, en veel russsst.
    Op naar je volgend verhaal, succes met de nog aankomende kilometers, veel wandelgeluk.
    Groet uit Arnhem.

  • 07 Mei 2012 - 19:53

    Ben En Gon:

    Kom maar gauw naar het zuiden. Het weer is hier vergeleken bij jou en Roger geweldig.
    Wij zien je eigenlijk liever met je oude kapsel, maar ja praktisch is dit natuurlijk wel. Hopelijk wordt het weer voor jullie ook snel beter. De verkiezingen zijn voorbij dus wachten op een sleutel ook. Maar je weet het maar nooit in Frankrijk. Groetjes aan Roger en een prettige (regenloze) dag morgen.

    Ben en Gon

  • 07 Mei 2012 - 21:28

    MIrjam:

    Als ik naar je coupe kijk, kun je er wel weer even tegen.
    Toch maar liever wat langer.
    De bedoeling is dat Ben, Hans en ik maandag nog een keer die kant opkomen.
    Bedenk dan even wat we mee moeten nemen.
    Oranje shirt of zo, want als Nederland speelt moet je toch wel iets oranjes aan!!!
    Je cluppie is toch kampioen geworden hè?
    Hoe zo vooruitziende blik van mij?
    Mis je je cola vieux en je pinda`s niet?
    Je ziet wel, wijn is ook lekker.
    Liefs uit Velp. Mir xx

  • 08 Mei 2012 - 06:48

    Arnold Brinkhuis:

    Bonjour Gerrit,
    Sinds een paar weken werk ik parallel aan Carlijn en hoor ik regelmatig verhalen over je. Veel respect heb ik voor de tocht die je aan het maken bent. De link naar je site heb ik dan ook van haar ontvangen.
    Veel groeten en suc6 maar weer elke dag!

    Arnold

  • 08 Mei 2012 - 18:32

    JAN DRENTH:

    Hallo gerrit

    het staat je geweldig die kapsel maar die broer van je
    is toch knapper.
    Je schiet al lekker op alleen jammer van het weer het is voor de tijd
    van het jaar veel te koud maar hopelijk wordt het nog warmer zal toch wel.
    met het tennissen gaat het ook goed maar we missen je wel .
    maatje ik geniet altijd van die verhalen van je.
    tot de volgende mail

    gr jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vosnon

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 737
Totaal aantal bezoekers 301024

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: