Kids op bezoek - Reisverslag uit Montmort-Lucy, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Kids op bezoek - Reisverslag uit Montmort-Lucy, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Kids op bezoek

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

29 April 2012 | Frankrijk, Montmort-Lucy

Zondag 29 april 2012 / Moussy _ Montfort-Lucy.

Bij het voorzichtig openen van de ogen en luisteren naar de de vogels, hoorde ik ook een geluid dat me minder beviel: regen!! Het lot van de pelgrim. Maar bij elke weersgesteldheid gaat hij op pad.
Gelukkig na een uur of twee begon het te waaien; de lucht brak en het werd droog. En de zon brak door.
Het gebied wordt langzamerhand steeds vlakker richting het zuiden. En na een kilometer of 15 kwamen we aan in Montfort-Lucy. Als baken van het dorp kun je van verre het château al zien liggen. Bij het betreden van het dorp weet je niet welke kant je op moet. De mensen die er wonen zijn of weg of binnen. Er zijn geen borden waar bijvoorbeeld het centrum is en je kunt het aan niemand vragen. Ik heb nog wel ergens aan een bel getrokken, maar 'pas de reaction'.
Want zoals eerder uitgelegd: verkeerd lopen is niet handig. Zowel naar links als naar rechts was het bergopwaarts. Daarom maar een auto aangehouden en aan de dame achter het stuur gevraagd waar 'Hôtel de la Place' was. Ze wist het helaas niet, want ze woonde niet in het dorp.
Wat schetst onze verbazing: ze komt teruggereden en vertelt dat we de goede richting oplopen. Vive la France.
Carlijn, Bas en Tim waren deze morgen om een uur of acht uit Nederland vertrokken om ons op te zoeken. Ruim vijfhonderd km, betekent vijf uur rijden. Ik vond het geweldig, dat ze er waren!!! Even weer hun gezichten in levende lijve gezien. We hebben samen met Roger gezellig zitten kletsen. De laatste nieuwtjes gehoord. En eigenlijk was de tijd te kort. Maar ja, ze moesten ook weer 500 km terug.
We hebben nog foto's genomen en ze zijn om vijf uur weer richting Nederland vertrokken. Kids, bedankt!!!
Morgen overnachten we in een klooster. Er is gelegenheid om te koken. Maar helaas: de winkels zijn morgen en de eerste mei dicht (dag van de arbeid). We kunnen gelukkig van het hotel waar we nu zitten wat extra proviand krijgen. Een keertje geen warm eten moet ook kunnen.
Morgen hopen we met droog weer weer verder te trekken. Maar het weer is nogal wisselvallig.
Iedereen in Nederland: een fijne Koninginnedag toegewenst. Ik hoop dat jullie het droog houden.
Veel plezier!!
P.s. Ik zet er nog wat foto's van gisteren bij, want de internetverbinding viel weg.

• 29 April 2012 - 17:10

D. En Nathalie Budel:

Leuk om te lezen waar je bent. En wat je meemaakt. Veel succes verder en fijne dagen en mooi weer gewenst.
    Op koninginnedag in Velp op Burg. Brandtplein gaan we op kleedje knikkers raden voor jouw goede doel: Hartstichting! We laten nog weten hoeveel het is geworden.
    grtjes van Fam. Budel.