Op bergen en in dalen....... - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Op bergen en in dalen....... - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Op bergen en in dalen.......

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

28 April 2012 | Frankrijk, Moussy

Zaterdag 28 april 2012 / Germaine - Moussy

Gisteren geen wifi. Vandaag wel in Auberge Champonoise.
Vanmorgen een heerlijk gezond ontbijt met le maire Nicole. Met een mengelmoes van Frans en Engels kom je een heel eind.
Het enige wat ze als tegenprestatie van mijn verblijf vroeg, was dat ik een kaart vanuit Compostela zou sturen. Sans doute.
Na het eten weer naar het bushokje bij de kerk. We kwamen bijna tegelijkertijd aan.
Nadat Roger afscheid genomen had, zijn we vertrokken. We zijn als het ware weer door een soort moeras getrokken. Daar lag ik, voordat ik het in de gaten had, midden in. (zie foto).
Direct daarna zagen we een wild zwijn het pad oversteken. Het was alsof hij wilde zeggen: zo moet je dat doen!
Rest van de dag tokken we door de Champagne.
Tijdens het gesprek met Nicole vertelde ze, dat de champagneboeren met hun handel schatrijk worden/zijn. Voorbeeld: vorig jaar had de Mercedes dealer de meeste Mercedessen van heel Frankrijk verkocht. Je kunt het ook zien aan de dorpen en de huizen; zelfs aan de lantaarnpalen. Alles straalt rijkdom uit.
Volgens onze gids was de tocht vandaag 17 km. Dan denk je ( maar wij weten ondertussen beter) makkie. De werkelijkheid: hellingen van gemiddeld 10%. Met een auto: no problem. Met 15 kg op je rug: a little problem.
De afgelopen weken hebben we de natuur in al z'n pracht en schoonheid meegemaakt. De temperatuur wordt langzamerhand hoger. Vandaag ongeveer 15 graden. Lekker in het t-shirt gelopen. Je ziet elke dag de bladeren aan de bomen groeien. De blaadjes van de wijnranken zie je met de dag groter worden.
Na aankomst in de auberge hebben we de tocht voor de volgende twee dagen bekeken en Roger heeft daarvoor al twee slaap-en eetplaatsen geregeld.
Tijdens het douchen mijn broek, sokken en onderbroek gewassen.
Even ter oriëntatie voor de volgers.
De belangrijkste regels van een pelgrim zijn:
Als je ergens opstaat na een rust, moet je alles achter de rits hebben. (heren, schaam je).
Achter je kijken of je niets hebt laten liggen.
Goed zorgen voor je voeten en je schoenen.
En elke dag schone sokken aantrekken.
Zorg voor voldoende water en brood (baquette)
Tijdens het lopen moet je je niet met je uitrusting bezig houden.
Bij elk kruispunt kijken of je goed loopt. (500m. wordt 1000m als je verkeerd loopt).
Morgen komen Carlijn, Bas en Tim 'even' langs. Ik kijk er naar uit!! Als ze nog langer wachten, wordt de afstand tot Les Pays Bas te groot.
Morgen meer. Als er wifi is.
Kan iemand mij via het web laten weten waar wifi voor staat?
Groeten uit Moussy.

• 28 April 2012 - 17:17

Patrick Moll:

Beste gerrit WiFi staat voor Wireless Fidelity. Leuk om elke dag te lezen hoe het met je gaat en wat je meemaakt. We wensen nog veel plezierige kilometers toe. We zullen je blijven volgen! Groetjes Patrick en Bianca

• 28 April 2012 - 17:22

Bas:

He pa, net nog even via de ipad gesproken en robin heeft je nog even kunnen zien. Jammer dat de verbinding wat schokkerig was maar dat komt vast wel een keer goed.
    We rijden morgen om 8 uur weg naar reims en dan bellen we wel als "we in de buurt zijn". Kijk er naar uit!

Ps WiFi
    Wireless Fidelity, standaard voor uitwisseling gegevens met IEEE 802.11 High Rate WLAN apparatten, 10x zo snel als BlueTooth, bereik varierend 20-150 m

Duidelijk toch ;)

• 28 April 2012 - 17:48

Samira:):

hoi meester gerrit
    in moussy blijft het de hele dag mooi
    alleen ben je er niet de hele dag
    maar toch .. het begin is droog.
    zegt het weer.:)

groetjes Samira:)

• 28 April 2012 - 18:15

Joke, Overloon:

Ha lieve Sjek,

Leuk weer een verslag te lezen. Ook leuk dat Mir langs is geweest en dat de kinderen komen. Dat is toch een leuke onderbreking? WIj hebben hier nu ook vakantie en elke dag lees ik je verslag. Sjek, ik heb nog nooit zoveel aan je gedacht!!!

Liefs en geniet ervan Joke (en aanhang)

• 28 April 2012 - 20:43

Theo:

Hee zwagertje,

Knap hoor dat je alweer zover bent gekomen.
    Nu nog even een stukkie Frankrijk door en dan naar rechts naar Santiago !
    No problemo ! Je maakt trouwens mooie foto's en je verslagen zijn leuk om te lezen.
    Spannend al die verschillende slaapplaatsen. Het is steeds maar afwachten waar je terecht komt.
    Hoe bevalt trouwens het Franse eten je? Volgens mij wel goed. Veel wijn en baquette en af toe een biefstukje !
    Fijn dat morgen de kinderen komen en binnenkort Bennie en Gonnie.

Sjek het ga je verder goed.

Groeten,

Jacq en Theo en de rest

• 28 April 2012 - 21:37

Pf:

Wi-Fi is een certificatielabel ('logo') voor draadloze datanetwerkproducten, die werken volgens de internationale standaard IEEE 802.11 (draadloos ethernet of wifi). Producten die volgens deze standaard werken maken gebruik van radiofrequenties in de 2,4GHz- en/of 5,0GHz-band die onder voorwaarden zonder licentie gebruikt mogen worden. De eisen voor dit logo worden vastgelegd door de Wi-Fi Alliance. Een product komt in aanmerking voor het Wi-Fi-logo als door een onafhankelijk certificatiebureau is aangetoond dat aan bepaalde functionaliteits-, prestatie- en interoperabiliteitseisen is voldaan. Met name het laatste is van belang voor de consument, omdat dit garandeert dat producten met het Wi-Fi-logo samenwerken met producten van andere fabrikanten.

Wi-Fi werd oorspronkelijk uitgesproken als 'waifai'. De naam Wi-Fi is een duidelijke knipoog naar de uit de audiowereld bekende term hifi, hetgeen staat voor High Fidelity. De naam Wi-Fi staat, in tegenstelling tot wat velen denken, niet voor Wireless Fidelity.[1] In het verleden gebruikte de Wi-Fi Alliance de term Wireless Fidelity zelf wel in de leuze "The Standard for Wireless Fidelity". Vanaf eind 2000 werd deze leuze niet meer gebruikt in marketingmateriaal. In online beschikbare documenten werd de term nog wel gebruikt, onder meer in een document uit februari 2004: "... wireless fidelity (Wi-Fi) network equipment."[2] De Wi-Fi Alliance raadt tegenwoordig af deze term te gebruiken en noemt het gebruik ervan een te betreuren fout.

In de dagelijkse praktijk wordt wifi (met deze spelling) steeds vaker gebruikt als synoniem voor 'draadloos thuisnetwerk'.

bron: wikipedia

• 28 April 2012 - 21:40

Kris En Tim:

Suffe opa Sjek, wel uitkijken waar je loopt! Opa kan wassen ;-) (onder de douche.....)
    Veel plezier nog. xx Kris & Tim

• 29 April 2012 - 11:05

Britt:

Meester Gerrit.
    IK vind het heel knap dat u al zover bent.
    ik hoop dat u nog een goede reis heeft.

Groetjes. Britt

• 29 April 2012 - 13:54

Corry Donck-Huijbens:

Hallo Gerrit.
    Zo, de eerste maand zit er op. Maar zo denk jij natuurlijk niet, want tijd is nu niet aan de orde. Je hoeft alleen maar te zorgen dat je voor donker een bedje hebt.
    Wij (de fam. Huijbens) lezen en leven mee. Ik volg de route van jou en je medepelgrims op de wegenatlas en zelfs hier denk ik al: "Wat is nu werkelijk belangrijk en waar gaat het om?"
    Je schrijft heel leuk dus velen genieten van jouw reisverhaal en zijn waarschijnlijk een beetje jaloers op je en zeggen: "Dat wil ik ook". Maar jij doet het!
    Gerrit, veel mooie wandeldagen en je gaat het mooie weer tegemoet.
    Groeten van Corry Donck-Huijbens