Door de Champagne - Reisverslag uit Germaine, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Door de Champagne - Reisverslag uit Germaine, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Door de Champagne

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

28 April 2012 | Frankrijk, Germaine

Vrijdag 27 april 2012 / Reims - Germaine

Tijdens het ontbijt vanmorgen kwam er een echtpaar uit Friesland de eetzaal binnengestapt. Ze zijn de Camino in Maastricht gestart en waren begonnen met een tent, die alleen al vijf kilo woog. De vrouw had daardoor last van haar heupen gekregen. Na twee dagen hadden ze de tent ergens achter gelaten. Ze waren noodgedwongen al vier dagen in het klooster en gingen het vandaag opnieuw proberen.
Michael en ik zijn naar de kathedraal gelopen waar we vandaag met een gast voor één dag vertrokken. Het was Marc, een vriend van Roger.
Aan de boorden van het kanaal hebben we vandaag ook afscheid van Michael, onze Duitse pelgrim, genomen. Hij wilde op de route blijven om naar een grote plaats te gaan (Châlons-en-Champgne), want hij moet zondag of maandag weer terug met de trein 'um wieder an die Arbeit zu gehen'.
Wij lopen een andere route, die ons aangereikt werd door de mevrouw van het ontvangstcomité in de kathedraal.
We gaan nu door het gebied van de Champagne: onafzienbare rijen opgeknoopte ranken. Een prachtig golvend gebied.
Marc heeft zich kranig gehouden. Of hij morgen spierpijn heeft, dat zullen we nog wel horen.
Toen we na 22 km bijna op de plaats van bestemming waren, belde Roger voor een slaapadres. De mevrouw, die dit in de regio coördineert, kwam ons zelf tegemoet rijden.
Roger, Marc en hun vrouwen sliepen deze nacht nog in een hotel. Ik moest vanaf drie in een bushokje tegenover de kerk wachten. Daar heb ik zitten kijken hoe een groenteboer zijn kraampje opbouwde en op z'n gemak een paar klanten hielp. Om een uur of zes zou ik opgehaald worden door de vrouwelijke burgemeester van het dorp. Wat ook inderdaad geschiedde.
Na een lekker bad zit ik nu dit stukje te tikken.
Vanavond heerlijke biefstuk gegeten. Een gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat met le maire.
Op de vraag wat ik moest betalen, zei dat ze het plezierig had gevonden om voor mij te zorgen en ze wilde er absoluut geen geld voor hebben. Maar ze zou het wel leuk vinden als ik een kaartje uit Compostela stuurde.
Zo direct de spullen voor morgen klaar leggen en dan lekker slapen.
Morgen weer verder zuidwaarts.

  • 28 April 2012 - 17:32

    Samira:):

    hoi meester gerrit
    jammer dat je afscheid moest nemen van Michael(denk ik) :(
    nou veel plezier met de reis en ik hoop dat je mooi weer krijgt

    groetjes samira:)


  • 28 April 2012 - 17:47

    Dinie Geritsen:

    Hallo Gerrit.
    Wat is het toch leuk om je te volgen op je reis. En.........je daardoor steeds dichter bij mijn "zand" ziet komen. Fijn dat Mir en Hans je hebben bezocht. Maak er een fijne zondag van en neem maandag een oranje bittertje of hebben ze dat daar niet ??
    Groetjes,
    dinie

  • 29 April 2012 - 11:25

    Willemijn:

    hoi hoi,
    super leuke foto's zeg.
    hopelijk komt de zon nog eens langs.
    veel plezier
    willemijn

  • 29 April 2012 - 11:25

    Willemijn:

    hoi hoi,
    super leuke foto's zeg.
    hopelijk komt de zon nog eens langs.
    veel plezier
    willemijn

  • 29 April 2012 - 11:30

    Joke Reuvers:

    Hoi Gerrit, Wat maak je toch veel mee en ook die wijde omgeving wat zal dat een rust zijn. Je bent nu vandaag 4 weken onderweg (zondag 29 april) . De tijd gaat ook zo snel. Wat heb je toch alweer leuke dingen meegemaakt en gezien, en zelfs bij de burgemeester geslapen en verwend.Dat zal niet iedere pelgrimmer meemaken denk ik. Je zoekt wel de fijnste paadjes op zie ik
    want dat was nou niet echt lekker denk ik. Maar goed, je reis gaat door en de kinderen komen vandaag wat natuurlijk helemaal even gezellig is. Ik heb Mir nog niet gesproken maar probeer het vanavond wel.
    Jammer dat je morgen geen oranjebitter kunt drinken maar ik denk dat je van al die champagnevelden dorst krijgt en dronken wordt. (haha). Zo Sjek dit was het (PSV staat met 2-0 voor).
    een hele goeie reis en veel plezier met de kinderen alls ze er zijn. Veel groeten voor jullie alle vier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Germaine

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 301071

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: