Le vent - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Le vent - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Le vent

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

26 April 2012 | Frankrijk, Reims

Donderdag 26 april 2012 / Brienne - sur - Aisna _ Reims

Vanmorgen om kwart voor negen vertrokken. Weer langs een kanaal, maar nu het Canàl l'Aisne. Het was afwisselend wat betreft de ondergrond. De ene keer een smal paadje dan weer verhard.
Als je deze dag zou moeten typeren, dan is het de wind. Je hebt geen idee hoe deze kan waaien over een enorme vlakte. En... je hebt hem (natuurlijk) vol van voren.
Toen ik daar zo in die onmetelijke vlakte liep, moest ik onwillekeurig denken aan mijn veel te vroeg overleden collega Rianne. Naar boven kijkend, zag ik haar op een sterretje naar beneden kijken. Ik heb een paar tranen gelaten.
Verder vandaag niet veel waar je opgewonden van raakt. Behoudens misschien enkele foto's.
Opvallend was wel, toen we Reims na 25 km binnenwandelden, dat veel Fransen ons aanspraken of we op weg waren naar Saint Jacques. Zo noemen ze dat in Frankrijk.
De laatste vijf kilometers vielen me zwaar. Maar c'est la vie!!
Bij de kathedraal van Reims aangekomen, kwam de pastoor van de kerk net aangelopen en informeerde naar de algehele lichamelijke gesteldheid en nodigde ons binnen te komen. Binnen werden bij een speciale balie voor pelgrims drie stoelen bijgeschoven en werden we officieel in de kathedraal ontvangen. We moesten ons pelgrimspaspoort overhandigen en werd de 'cachet' of 'tampon' in ons document gestempeld.
Daarna kregen we uitgelegd waar we goedkoop konden slapen.
Michael en ik slapen in een klooster. Foto's volgen.
Mirjam en Hans waren vandaag overgekomen om nog wat zaken te brengen en we hebben samen met Michael vanavond lekker gegeten.
Roger was door een vriend uitgenodigd om in een hotel in de buurt te overnachten. De vriend wil morgen een dag meelopen.
Morgen ontmoeten we elkaar om een uur of negen bij de kathedraal en zullen dan onze weg vervolgen.
We gaan dan richting Vézelay. Maar dat is nog wel een paar kilometertjes.
Bonne nuit.

  • 26 April 2012 - 21:23

    Joke N. :

    Als jij terug bent over ....................... dan ben je door al die bezoeken in kerken kathedralen en ontmoetingen met geestelijken nog roomser dan de Paus !!!!
    Maar Gerrit , zoals door diverse mensen al gezegd is we nemen allemaal ons petje voor je af. Wat lief dat je een kaars hebt opgestoken, ik neem aan dat wij daar ook bij horen. (haha) Er zijn vandaag nog geen liefhebbers met een verhaaltje. Het was zo kaal dus dacht ik laat ik maar even wat verzinnen.
    OK Gerrit, alweer voor morgen veel loopplezier met goed weer. Ik ga nu slapen, oogjes dicht en snaveltjes toe.
    26-o4-2012 23.22 uur. gr.

  • 27 April 2012 - 16:38

    Charles Tolhuisen:

    Hoi Gerrit,
    Met stijgende bewondering volg ik je verhalen. Het is afzien als ik het zo tussen de regels lees. Dan weer regen dan weer wind, wanneer komt die 20 graden en een lekker zonnetje. NIET TE FILMEN. Chapeau.

    Groetjes

  • 27 April 2012 - 19:47

    Kees En Jeanne Been:

    Hallo Gerrit,
    Even een moment om aan je overleden collega te denken, mooi.....,kaarsje in de kathedraal, doen wij ook altijd ongeacht in welk land of in wat voor ´n kerk we ook zijn, even een moment bij de mensen die ons allemaal zijn ontvallen,,,,,, vol bewondering weer je verhaal gelezen, gezellig dat Hans en Mirjam bij je zijn geweest, hoe gaat het met Mirjam, ze zal je wel missen en jij haar natuurlijk ook, nou heel veel sterkte met de verdere reis, en weet dat we aan je denken.
    Lieve groet Kees en Jeanne

  • 29 April 2012 - 11:24

    Willemijn:

    zoals altijd weer een mooi verhaal
    liefs willemijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 301060

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: