Merde, il pleut - Reisverslag uit Brienne-sur-Aisne, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Merde, il pleut - Reisverslag uit Brienne-sur-Aisne, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Merde, il pleut

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

25 April 2012 | Frankrijk, Brienne-sur-Aisne

Woensadg 25 april 2012 /Château-Porcien _ Brienne-sur-Aisne

Even een rectificatie wat betreft gisteren omtrent de wifi verbinding. In het restaurant bleek de eigenaar hier wel over te beschikken. Vandaar gisteren toch een bericht mijnerzijds.
Vandaag begonnen we droog, maar na een uur of twee wandelen ging het regenen en het bleef regenen tot we bij de gîte van vandaag aankwamen.
Door de poncho blijft je lichaam en rugzak droog, maar je broek en je schoenen worden nat. Dat is geen pretje om te lopen.
De route van vandaag liep 22 km langs het Canal des Ardennes. De enige afwisseling was, dat er wat sluizen in lagen en een paar bruggen. De paadjes waren erg smal, dus je moest achter elkaar lopen. Af en toe vlogen er een paar geschrokken eendenpaartjes op.
Omdat bij deze gîte geen souper inbegrepen was, hebben in Asfeld bij de Shopi lasagne gehaald. Dit smaakt heerlijk in combinatie met stokbrood en wijn.
In bovengenoemde plaats staat ook een bijzondere kerk. Deze is gebouwd in de vorm van een viool. het ontwerp is van François Romain, die ook wat gebouwtjes voor Louis XIV heeft bedacht.
Bij ons onderkomen aangekomen, moesten we nog een uur wachten, voordat we naar binnen konden. We stonden te verkleumen van de kou in de hooischuur bij wat schapen.
Na een heerlijke douche zag de wereld er weer heel anders uit.
Morgen gaan we naar Reims.
Voor Tim: nogmaals van harte!!!! ..27...

• 25 April 2012 - 18:12

Jan Drenth:

hallo gerrit
    ik zie dat het nog steeds slecht weer is gezellig dat je met 3 man loopt .
    de foto,s die je maakt zijn prachtig en ook de vehalen zijn mooi nu het is hier ook hier slecht weer .
    hoeveel km hebben jullie al gelopen
    en de pinda,s missen we ook op de tennisbaan. de groetjes aan iedereen en op naar de volgende 22 km

• 25 April 2012 - 18:17

Alfons, Rimke, Kids.:

Merde! I'll pleu ici aussi! Ach je begrijpt wel wat ik bedoel....;-)
    Maar er schijnt weersverbetering aan te komen, hou vol, ik hoop voor jou op milde temperaturen, gewoon, lekker een graadje of 22 met de zon in de rug........
    Ik ga nog even goed op de kaart kijken waar je zit, want langzamerhand kom je in de buurt van waar wij van de zomer op vakantie gaan! Blijft leuk om te lezen Gerrit, heerlijk! Geniet er van!

• 25 April 2012 - 20:12

Kees En Jeanne Been:

Goh Gerrit,
    Daar zijn we weer, wat een leuke foto´s,..... allemaal trouwens, een beetje Belgie en Frankrijk snuiven,al met al zie je zo wel erg veel onderweg, met een auto kom je daar natuurlijk niet, toch??
    Met die regen is het natuurlijk iets minder lopen, maar jij bent wel wat gewend een heerlijke douche na afloop ben je er weer helemaal bij, we genieten van je leuke schrijfwijze, en kijken uit naar het volgend berichtje

Lieve groet van Kees en Jeanne

• 25 April 2012 - 20:25

Vincent:

Hoi Gerrit, we volgen je dagelijks via dit kanaal! Erg leuk om te lezen en zo je avonturen te volgen....
    Veel plezier voor morgen alvast toegewenst...enne...nog gefeliciteerd met je jongste zoon!

Groetjes,
    Vincent

• 25 April 2012 - 20:41

Gon:

Ben zit voor de buis,tja voetbal,zit te mopperen het is op dit moment 2-1, en velenging. kun je daar ook voetbal volgen.Of zijn die Fransen zo chaufinistisch dat ze dat niet uitzenden. Weet je nog van de Olympische spelen, escrime. We gaan overmorgen op pad en maken dan even kontakt waar je precies bent
    Vanavond waren Mir en Hans nog even hier die zie je morgen. Het weer gaat beteren, tja wij hebben vakantie, altijd goed weer, moeten we in ere houden.Heb jij het ook goed.

• 25 April 2012 - 22:58

Joke Nijm. 26 Apr. :

Hoi Gerritje, Soms heb ik toch wel medelijden met je zoals met die regen. Natuurlijk is die poncho fijn maar een regenbroek eronder zou ook fijn zijnm dan heb je alleen nog natte schoenen. Maar ja, het moet niet allemaal perfect zijn. Je bent al een aardig eindje op weg. Ik verheug me elke keer weer op je leuke en ge-zellige verhaaltjes. Zo leren we ook nog wel wat met een beetje ardrijkskunde en geschiedenis erbij. Ook de foto,s zijn prachtig vooral in het boerenland. Weet je al dat Bayern heeft gewonnen van RM met pennalty,s ? Het was heel spannend. Verder is er weinig nieuws. Ik wens je voor donderdag weer een fijne wandeling met mooi weer. Heel veel groeten van ons, Bonjour.