1, 2 en 3 april - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu 1, 2 en 3 april - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

1, 2 en 3 april

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

03 April 2012 | Nederland, Overloon

Nijmegen - zondag 1/2 april 2012.

Vannacht redelijk goed geslapen. Was om een uur of vijf wakker. Daarna niet echt meer geslapen. Om half negen opgestaan. Daarna eten. Mirjam koffie gezet en heerlijk gebak gehaald. De kinderen, familie en vrienden waren er om mij uit te zwaaien. Het afscheid nemen viel me toch wel zwaar.
Om kwart over elf vertrokken. Via Elden, Elst en Lent naar Nijmegen gelopen.
Bij mijn schoonzus Joke heerlijk gegeten en gedoucht.
De afstand was voor de eerste dag eigenlijk te ver: 34 km!!!
Morgen ga ik de afstand naar Overloon in tweeën hakken.
Lijkt me handiger.

Maandag 2 april 2012 / Nijmegen-Haps

Vanmorgen om half acht opgestaan; ontbeten en om half negen vertrokken. Het weer was wederom goed! Langs het Maas-Waal kanaal richting Cuijk gelopen. Bij de McDonald koffie gedronken en mijn brood opgegeten.
Onderweg zijn de contacten met de medemens hartverwarmend. Tijdens een rust onder de A73 komt een fietser, nadat hij mij gepasseerd is, weer helemaal terug terugrijden. Hij had de schelp aan mijn rugzak gezien en vertelde, dat hij half april de tocht op de fiets ging maken. Leuk gesprek.
Zittend tegen de kerk in Vianen (de 4-daagse komt daar ook langs) kwam een mevrouw met haar kleindochter naar buiten en kwam even later terug met een heerlijke kop koffie.
Zit nu op de slaapkamer van een B&B dit bericht te tikken. Vanmiddag om half drie vond ik het na 23 km genoeg voor deze dag.
Het wandelen met een rugzak van 12 kg is toch een ander verhaal van gewoon met een heupjasje 50 km lopen.
Nadat een uurtje slapen vanmiddag, ben ik onder de douche gestapt. De gouden wastip van Mirjam heb ik in praktijk gebracht: mijn eerste handwasje onder de douche werkt fantastisch. Daarna ben op een geleende fiets (zie foto) naarde Spar gegaan en heb wat vitamines ingeslagen: 2 appels en twee bananen.
Morgen de derde etappe naar mijn zus Joke in Overloon.

Dinsdag 3 april 2012 / Haps - Overloon

Vanmorgen om half negen vertrokken. Droog en zonnig weer. Een korte etappe van 20 km. Nog even koffie gedronken bij Joke op school in Stevensbeek en met de collega 's kennisgemaakt en bijgepraat.
Daarna de laatste vijf kilometer naar Overloon. Milou stond al klaar met een tosti!!! Geweldig!
Vanmiddag gaan Joke en ik even naar Venray om de linkerschoen iets op te laten rekken. De kleine teen irriteert een beetje. Verder zijn er gelukkig geen lichamelijke ongemakken te melden.
Vanavond het ultiem genot van de hedendaagse pelgrim: Barcelona tegen Milan. Kan slechter.
Voor de kinderen van de Prins Bernhardschool:
Elke morgen als ik start, moet ik aan jullie denken. Voor mij gaat er dan een denkbeeldige schoolbel. Ik mag dan weer van een geweldige dag genieten. En ik weet zeker, dat jullie dan ook een fijne dag hebben, alleen op een andere manier.
Zelfs in Nederland kun je moederziel alleen ergens lopen. Een fantastische ervaring. Als je mensen tegenkomt, zie je ze denken: wat doet die nou? Ik kan alleen niet op alle vragende blikken een antwoord geven.
Zo straks lekker douchen en eten.
En morgen de vierde etappe. Waar die naar toe gaat, hangt af van de schoen.
De mail gaat over drie dagen, want op de vorige adressen was geen wifi.
Vandaar. Groeten uit het zuiden van ons land. Gerrit.
Slecht nieuws: het oprekken van de schoen duurt 24 uur!!!! Dat betekent dus, dat ik pas donderdag of vrijdag weer verder kan.
Gelukkig heb ik een flexibel schema. Wordt vervolgd.

  • 03 April 2012 - 17:09

    Tineke Juijn, Velp:

    Fantastisch Gerrit. Ik ga vanaf nu je wandeling volgen.
    Ik zal tijdens de collecte week van de Ned. Hartstichting, vanaf 15 april, bij het collecteren huis aan huis vertellen van jouw wandeling. Heel veel succes en groeten.

  • 03 April 2012 - 17:27

    Willemijn Wiggers:

    Lieve meester Gerrit,
    Ik volg u ook.
    Ik vind het super gaaf wat u doet.
    Super leuke foto's.
    De schelp die ik heb gekregen ga ik proberen elke dag in mijn zak te hebben.
    Liefs Willemijn.
    p.s. als we het met groep 8 over de film hebben denk ik steeds aan u.

  • 03 April 2012 - 17:53

    Alfons, Rimke, Kids.:

    Leuk om je verslag te lezen Gerrit!
    Moeten veel aan je denken!
    Zet hem op, je zult fantastisch dingen zien en meemaken!
    Ik lees het graag onder het genot van een kop thee als de kids op bed liggen! ( tis nu al raar om je auto elke dag te zien staan!)

  • 03 April 2012 - 17:54

    Alfons, Rimke, Kids.:

    Leuk om je verslag te lezen Gerrit!
    Moeten veel aan je denken!
    Zet hem op, je zult fantastisch dingen zien en meemaken!
    Ik lees het graag onder het genot van een kop thee als de kids op bed liggen! ( tis nu al raar om je auto elke dag te zien staan!)

  • 03 April 2012 - 17:55

    Jan Drenth:

    Hallo gerrit
    ik vindt het geweldig wat je doet
    jammer van die schoen en dat je de schema moet aanpassen maar ja je kan niet alles hebben ha ha ha .
    geniet nog van die wedstrijd vanavond
    het is leuk dat ik je zo kan volgen

  • 03 April 2012 - 18:18

    Kees En Jeanne Been:

    Hallo Gerrit.
    Leuk zeg die reactie's van die voorbijgangers, zal zeer zeker de hele tocht voorkomen, leuk! Via deze side is het leuk om op de hoogte te blijven, nogmaals veel succes.
    Fijne avond, geniet, maar vooral fit blijven haha sterkte, lieve groet van Kees en Jeanne

  • 03 April 2012 - 18:40

    Donna Shade:

    wat een leuk verslag! and what you are doing is inspiring. I am sure that you'll have your challenges during this trip but i do not doubt that you'll meet lovely people and have a wonderful experience.
    Kijk uit met je teen.....

    gr, Donna

  • 03 April 2012 - 18:40

    Diane Eilers:

    En ook oud leerlingen die volgen! Leuk om te lezen hoe de dagen verlopen en de reacties van de mensen onderweg.
    Succes van de week als de schoenen klaar zijn, dan ga je vast weer als een speer :-)
    succes, groetjes Diane

  • 03 April 2012 - 19:21

    Jennifer:

    Hoi Gerrit! Helaas konden weer niet bij zijn met uitzwaaien.. Maar we hebben aan je gedacht! Wat een fantastische belevenis ben je aan het beleven! ;) Ik kijk nu al uit naar alle verhalen die komen gaan! Respect!!

    Groetjes familie Hartlief

  • 03 April 2012 - 21:21

    Jacqueline Reuvers:

    Hey Gerrit,

    wat motiverend je reisverslag te lezen..hartstikke gaaf !! Heel veel succes en mooie momenten..sterkte met de schoen !! Liefs van je "oudste" nichtje

  • 03 April 2012 - 21:39

    Gerard:

    Hoi gerrit,
    jammer dat je wat moeilijkheden hebt met jouw schoen, maar je moet het maar rustig aandoen.
    Ik heb over de camino wel eens gelezen dat santiago niet jouw eerste doel moet zijn maar de wandeling op zich.
    Veel sterkte verder en neem op tijd jouw rust. Jouw zwager, gerard

  • 04 April 2012 - 06:01

    Leonie Veer:

    Wat leuk om mijn oud leraar te kunnen volgen! Jammer van de moeilijkheden met je schoen, maar dat komt vast goed! Ik blijf je volgen en ik vind het sowieso al heel knap van je! Groeten, Leonie

  • 04 April 2012 - 09:17

    Maurice Visser:

    Hoi Gerrit, leuk om te lezen dat je onderweg goeie reacties krijgt van de mensen die je tegenkomt. Suc6 en we blijven je volgen. !!!

  • 04 April 2012 - 11:04

    Joke:

    Ja, daar zit je dan met 1 schoen !!! Je hebt je eerste rustdag (verplicht) al te pakken, maar dat kan geen kwaad. Leuk reisverslag van de eerste 3 dagen. Je houdt ons wel bezig voorlopig. Ook leuk de reacties onderweg en de foto,s erbij. Hou je taai, heel veel succes en weer een goeie start ..... Gr van ons uit Nijmegen.


  • 04 April 2012 - 11:10

    Mirjam:

    Hai Sjek,
    Jammer van je schoen, maar dat zal ook wel weer goed komen.
    Je teen goed insmeren met de wonderzalf!!!
    Hoesje gebruiken en dan loop je weer als een speer.
    Leuk de reacties van de mensen onderweg, er zullen er zeker nog vele volgen.
    Geniet ervan.
    X Mir

  • 04 April 2012 - 11:26

    Sanne:

    Meester Gerrit, ik wens u heel veel succes. U kunt het. Heel veel liefs Sanne Rijkers van prins Bernardschool groep 2

  • 04 April 2012 - 15:44

    Marten Teunissen:

    He Gerrit,

    Sorry dat ik je geen goede reis hebt gewenst,maar was zo druk met t toernooi, maar bij deze.
    Volg je natuurlijk de hele reis. Maar nu al 2 dagen pauze houden vanwege de schoen,mmmmm, haha.
    Loop ze nog lekker kerel en, zoals gezegd ik volg je.
    Veel plezier

  • 04 April 2012 - 17:20

    Victor :

    Gerrit maak er een mooie wandeling van, het gaat je lukken.

  • 06 April 2012 - 20:18

    Anemieke Van Roest:

    Hoi Gerrit
    Wat een fantastische uitdaging!ik ga jou vanaf nu volgen en heel veel succes!(je oude buurmeisje van de kerkallee)

  • 07 April 2012 - 09:12

    Tamara :

    Hoi Gerrit,

    Inmiddels je toch weer kunnen vervolgen hoop ik? Respect en heel veel succes gewenst! We denken aan je.
    Groet Bas Tamara & Danique.

  • 18 April 2012 - 09:43

    Henk-annet Wolfkamp :

    Hoi Gerrit, Via via gehoord van jouw actie/tocht en willen jou hierbij heel veel succes en plezier wensen. Leuk om jou zo te kunnen volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Overloon

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 1118
Totaal aantal bezoekers 301075

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: