Voorbereiding 2 - Reisverslag uit Velp, Nederland van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Voorbereiding 2 - Reisverslag uit Velp, Nederland van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Voorbereiding 2

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

22 Maart 2012 | Nederland, Velp

Dinsdag 20 maart 2012

Vandaag de rugzak aangepast, zodat hij prettig zit.
Kaarten bekeken; routegidsen bestudeerd.

Woensdag 21 maart 2012

De route door Frankrijk op de kaart ingetekend. Deze heeft een schaal van 1:1.000.000; dwz dat 1 cm = 10 km. Dan ben je bij de Spaanse grens bij Saint-Jean-Pied-de-Port. Als je op de kaart van Spanje kijkt, dan lijkt het nog een klein stukje. In werkelijkheid is het dan nog ongeveer 800 km.
Vanmiddag naar de "Noorderzon" geweest. De twee bestelde gidsen waren nog niet binnen.
Alles gewogen wat ik mee moet/wil nemen. Behalve wat kleine zaken
kom ik waarschijnlijk uit op 10 à 11 kg.
Zou heel erg fijn zijn.

De reisgidsen die ik gebruik zijn:
Jacobspad - historische pelgrimswegen naar Santiago / tussen Rijn en Maas deel 3.
Topo-guide du sentier "Via Mosana"
Topo-guide sentiers vers Saint-Jacques-de-Compostella via Vezelay - GR 654.
Franse St.Jacobsroute - van Le Puy tot de Pyreneeën .
De gids vanaf Saint-Jean-Pied-de-Port moet ik nog aanschaffen.
De reisverzekering is ook geregeld. De standaardverzekering vergoedt maar tot 55 dagen. Is te weinig. De nieuwe,uitgebreide wordt geregeld.
Andries heeft een lichtgewicht slaapzak. /handdoek /drinkrugzak (die past in mijn rugzak ) gebracht.
De motor wordt zaterdag nagekeken bij Roadrunner.
Ik ga met de motor terug.
Mirjam kwam aanzetten met een slaapzak van 592 gram. super !!

  • 22 Maart 2012 - 21:24

    Theet En Jacq.:

    Ziet er goed uit Sjek.

    De laatste loodjes..........en dan eindelijk weg, naar het zuiden, naar Santiago !

    Groeten,

    Jacq en Theet

  • 29 Maart 2012 - 13:02

    Bart:

    De familie is trots op je. Heel veel succes en we zullen je volgen.

    Gr. Bart en Jeannette Hulleman

  • 29 Maart 2012 - 19:49

    Jacqueline :

    Hallo Gerrit,

    Hoorde net van mijn moeder dat je in de krant stond met een super uitdaging.

    Ik ga je via deze site volgen. Heel veel succes en pas goed op je zelf.

    Groetjes Jacqueline Oortgiesen


  • 29 Maart 2012 - 23:07

    Hallo Pelgrim Gerrit:

    Vanuit Het Rijnstate wens ik je veel plezier en voorspoed onderweg. Jacobus zal je begeleiden en in je behoefte voorzien. Sta open voor alles wat je mag tegen komen. Wees dicht bij jezelf en je komt los van je vertrouwde wereld. Beloof niet te bellen maar bel als het jou uitkomt.

    Veel geluk en maak er een prachtige tijd van!

    Jubbe Rasker
    (Haarlem-Santiago de Compostela 2004)

    Ps: ik heb nog een slaapzak liggen...licht gewicht. Weinig gebruikt!

    Kijk nog even op de site van www.espritduchemin.org

    Nederlandse Refuge in Saint Jean Pied de Port

  • 30 Maart 2012 - 14:42

    Zusje Joke En Gezin:

    Nu nog maar twee nachtjes slapen.... het komt nu erg dichtbij he? Langs deze weg wensen wij jou vanuit Overloon een hele goede, fijne, gezellige, voorspoedige tocht toe en we volgen je uiteraard via je site. Veel liefs van ons.

  • 01 April 2012 - 19:51

    Jacqueline Reuvers:

    nogmaals heel veel succes, mooie indrukken en een fantastische tijd !!
    Pas goed opjezelf !
    Ik volg je hoor !

  • 02 April 2012 - 19:44

    Carlijn:

    Ik heb echt de aller stoerste vader!
    Succes pap, geniet van alles en kom gezond weer terug.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Velp

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 1022
Totaal aantal bezoekers 301078

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: